Van Amsterdam naar Naledi

30 april 2017 - Hoedspruit Nature Reserve, Zuid-Afrika

30 april tot 1 mei

Van Amsterdam naar Naledi

Zondag 30 april brengen Jolanda en Marcel ons al vroeg naar Schiphol. Halverwege de trip schiet me opeens te binnen dat het sleuteltje van mijn koffer thuis is blijven liggen. Dat wordt dus slopen als we in Johannesburg aankomen om in mijn koffer te kunnen. En wees gerust. Dat was in Johannesburg zó gepiept door de technische man. Zo'n slotje stelt niks voor!

Ik krijg tijdens deze reis begeleiding, zodat ik mijn energie kan sparen. Ik ben er heel blij mee. Ik hoef niet te lopen en ook niet in de rij te staan. We mogen er steeds vlot door.

Het vliegtuig vertrekt om 10.35 uur en om 21.00 uur landen we op vliegveld O.R.Tambo in Johannesburg. 20 minuten vroeger dan gepland. Het duurt wel heel lang voor de bagage er is, omdat de band nogal eens stil valt.

We worden naar City Lodge Hotel op het vliegveldterrein gebracht waar we heerlijk slapen.

Maandag 1 mei gaan we na het ontbijt terug naar het vliegveld. De begeleiding laat het afweten. Zodat ik op mijn eigen beentjes naar de hal loop. Het hotel is bereid iemand mee te sturen met een trolley voor de bagage. Hij weet gelukkig ook de weg op het vliegveld zodat we er op tijd aankomen.

Inmiddels is de begeleiding opgetrommeld en die zorgt goed voor me de rest van de route naar het vliegtuig.

Zó goed had eigenlijk ook niet gehoeven. Om te voorkomen dat ik de trap van het vliegtuig op moest lopen, kwam er een speciale wagen met een plateau dat omhoog en omlaag beweegt tot de juiste hoogte om in het vliegtuig te komen. We moesten er wel om lachen. Maar ja, je moet alles in je leven een keer meegemaakt hebben. Ze waren reuze zorgzaam voor me.

Dan volgt een korte vlucht van iets meer dan een uur naar Hoedspruit. Daar staan veel dames en heren klaar met een bordje met de naam van het verblijf waar je naar toe wilt en je eigen naam erbij. De taxi brengt ons naar Naledi.

Naledi is gelegen binnen de hekken van Balule Nature Reserve. Zoals meerdere andere private gamereserves.

Bij de gate worden we geregistreerd en rijden we naar Naledi.

Balule ligt tegen de Kruger Wildtuin aan. De dieren hebben een enorm leefgebied.

Daar gaan we vanmiddag nog op zoek naar de dieren die er leven.

30 april op SchipholZo heet ons toestel

Alles in de rugzak ​

​

​

1. Marianne Erné:
    6 mei 2017
    Fijn dat je zo goed wordt verzorgd.

Geniet ervan knuffel Marianne
  2. Leo Erné:
    6 mei 2017
    Heel veel plezier daar en geniet er van xxx
  3. Fred:
    6 mei 2017
    We maakten ons al een beetje zorgen omdat we niets van je hoorden.
    Fijn om te horen dat het zo goed gegaan is en dat jullie het naar de zin hebben. Veel plezier verder.
    Groetjes
    Fred en Ina
  4. Mieke & Eric Bismeyer:
    6 mei 2017
    We zijn maar wat blij dat we deze reis met jullie meemaken !
  5. Dinie Hoeve:
    Dag Leny,
    Fijn dat je extra begeleiding hebt.
    Geniet van de komende tijd in Zuid Afrika.
    Groetjes Henk en Dinie.
  6. Stijn:
    6 mei 2017
    Fijn dat je zo goed geholpen wordt. Geniet van alles.
  7. Rietje Snel:
    7 mei 2017
    Ben blij iets te horen. Een echte vip-behandeling dus. Dat verdien je wel. Nog een mooie tijd daar.
    Rietje
  8. Ina de Ruiter:
    Fijn iets van je te horen! Leuk verhaal. Veel plezier verder. Ina
  9. Bennie Hardeman:
    Hallo Leny,
    Wat leuk dat ik op deze manier een beetje met je mee kan reizen. Ik wens je een fijne voorspoedige reis. Geniet ervan.
    Groetjes Hennie
  10. R. Sinot:
    7 mei 2017
    Wat ben ik blij dat het zo goed verlopen is tot nu toe. En ja, de "takelwagen" hebben Frans en ik ook een keer meegemaakt in Griekenland. Ik vond het een eng ding, maar het werkt wel! Plezierige voortzetting van de reis
  11. Anna Bakker:
    Fijn Leny, dat alles op rolletjes loopt, blijf genieten! Anna
  12. Gerry:
    Hoi Leny,
    Fijn om iets te horen
    Geniet van alle dingen die je meemaakt.
    En leuk om op de hoogte te blijven.
    Groet Gerry
  13. Bea:
    So far so good
    Veel plezier. Kijk uit naar je volgende mail
  14. Ria:
    7 mei 2017
    Gelukkig, de lange reis zit er op. Even wat energie verzamelen en dan gaan genieten. Kalm aan maar, laat je maar verwennen.
  15. A Van Gerven:
    7 mei 2017
    Fijn zo'n vip behandeling geniet er maar van. Fijne vakantie.
  16. Lida Lissing:
    7 mei 2017
    Hallo Leny en Walter, fijn dat die lange reis zo goed is gelukt. En nu maar genieten!!! We vinden het leuk om op de hoogte te blijven.
    Liefs Lida en Guus.
  17. Jeichien:
    7 mei 2017
    Gelukkig meldde Hans me dat er mail was van je. Ik had al vaak gedacht "Zou alles wel goed gaan..!? We horen nog niks" En ja, toen was er dit super goede bericht.
    Geniet van alles daar. Lieve groeten,
    Jeichien
  18. Louise en Jan:
    8 mei 2017
    We zijn blij met je goede bericht omtrent je reis.
    Geniet ervan!
    Louise en Jan
  19. Ingrid:
    8 mei 2017
    Hoi Leny en Walter,
    Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad met al die begeleiding.
    Geniet samen van jullie reis verder en we volgen je graag verder.

Knuffel en kus Ingrid Gert Bas