6 Maclean Road, Durban

7 mei 2017 - Durban, Zuid-Afrika

7 mei

Van Richards Bay naar Durban.

Ik sla even een paar dagen over. Die houden jullie tegoed. Ik merk dat het me toch veel energie kost. Ik houd het dus kort. Maar het gaat prima met me. Mieke heeft besloten dat mijn gewicht in de gaten wordt gehouden. Het poeder dat dient als bijvoeding is goed te mengen met een klein puddinkje.

Eerst over zondag 7 mei naar 6 Maclean Road in Durban.

Onze reis naar Zuid-Afrika is o.a. om ons oude huis te zien. Walter was nog nooit terug geweest sinds we in 1975 naar Nederland terug gingen.

Om van Richards Bay naar Durban te komen nemen we de oude route. Ruim 200 km. Die loopt door de suikerrietvelden. Natal is bekend om zijn suikerrietplantages. We komen langs oude namen van de plaatsen die aan deze route liggen. Daar kan Eric het nodige over vertellen. Vroeger was dit de weg naar Durban. Nu is er parallel aan deze weg een tolweg. Walter en Eric bekijken hoe het suikerriet groeit en snijden een stuk suikerriet af. En het moet geproefd worden.

In Durban gekomen is het mooi om een stukje over de boulevard en het strand te lopen. Walter en ik lopen tot aan de pier en Mieke en Eric komen er met de auto naar toe, na de wandeling.

Dan gaan we op zoek naar 6 Maclean Road, waar we de navigatie bij nodig hebben. Ik ben al twee keer eerder bij het huis geweest en er was steeds niemand thuis. Zou drie keer scheepsrecht zijn? Op zondag misschien wel? Jammer genoeg niet. Maar de buurvrouw is er wel. En bij haar kunnen we over het muurtje in 'onze' tuin kijken. Walter is benieuwd of de muur er nog staat, die Frans begin jaren 70 gebouwd heeft. Die heeft de tand des tijds doorstaan. Is wel oud geworden.

Dan rijden we via de tolweg terug naar Richards Bay en gaan we lekker eten in het visrestaurant.

De foto's willen niet lukken

1. Rietje Snel:
    8 mei 2017
    Mooi dat Mieke goed op je past. Helaas weer niemand thuis. Jammer. Maar wel de tuin gezien. Toch ook leuk.
  2. Susette:
    8 mei 2017
    Genieten jullie maar lekker, en snoep ook maar iets extra's. Leuk dat jullie wel in de tuin konden kijken
  3. Mieke Bours v. Kempen:
    8 mei 2017
    Toch geweldig dat jullie het huis van buiten konden zien. Waren de buren nog dezelfde? Waarschijnlijk niet...Tja, terug naar je " oude" huis is nooit makkelijk, en vaak een teleurstelling. Dat lijkt nu toch te zijn meegevallen. Was het niet mogelijk de huidige bewoners van te voren te melden dat je graag wilde komen? Veel succes en plezier verder!
  4. Jeichien:
    8 mei 2017
    De foto's van de Strelitzia en de andere planten in de tuin vond ik echt geweldig mooi. Ook het suikerriet. Jammer idd dat jullie niet in het huis konden. Maar misschien ook wel goed zo: huis gezien, en niet binnen geweest met vreemde mensen...
    Heb het goed!
  5. Lucie Hubers:
    9 mei 2017
    Jammer, jammer, dat het huis op slot was. Ik had die buurvrouw om het mobiele telefoonnummer van hen gevraagd. Of hebben ze geen contact met hen? Maar gelukkig heeft Walter in de tuin kunnen kijken. Laadt ze daar maar goed op je passen. Je bent het meer dan waard. Alle goeds gewenst.
  6. Dinie Hoeve:
    9 mei 2017
    Wat fijn dat het goed met je gaat en dat Walter nu weet waar hij zijn eerste levensjaren heeft doorgebracht.
    En je bent in goede handen bij Mieke en haar man.
    Geniet maar lekker.
    Liefs Henk en Dinie
  7. Ria:
    9 mei 2017
    Wat bijzonder om naar je oude huis terug te gaan. Kon Walter er zich nog iets van herinneren? Leuk dat de muur er nog is. Een stukje aandenken al is het ver weg.
  8. Marianne Erné:
    10 mei 2017
    Wel bijzonder dat juliie het huis hebben gezien na al die jaren. Vooral voor Walter. Genieten jullie er maar van xxx
  9. Jacqueline:
    16 mei 2017
    superleuk!!
    Groetjes van Jacqueline, ook aan Walter :-)