8 september Naar Simonsberg

8 september 2015 - Simonsberg, Duitsland

Dinsdag 8 september 2015

Naar Simonsberg

We hebben ruim de tijd om van Blommenslyst naar Simonsberg te rijden. Er is op camping Nordsee Zum Seehund Mittagruhe van 1 tot 3 uur. We worden ook niet eerder verwacht om de kwartiermakers gelegenheid te geven alles te regelen. We doen het dus op ons gemak: opruimen en stroom afrekenen bij Angelika. Zover ik het kan bekijken verloopt dit beter dan op de vorige camping.

Om 9 uur zijn vier caravans al vertrokken om met de veerboot vanaf Faaborg naar Jutland te gaan. Wij nemen de gewone weg. Eerst richting Kolding en vanaf Flensburg de 200 naar Husum. Onderweg eerst een keer pauzeren langs de snelweg. De tweede keer kort voor Husum. Aangezien we geen parkeerplaatsen meer verwachten denken we iets te kunnen drinken bij een hotel restaurant, dichtbij de afslag naar Husum. Maar we komen bedrogen uit. Het restaurant gaat pas om 18.00 uur open.

Er is genoeg plaats voor onze drie caravans DSC08064  Pauze DSC08061  Uitgebreide lunch DSC08067  In de schaduw is het lekker koel DSC08066

We hebben de auto's met caravan op de parkeerplaats van het hotel gezet. Daar mogen we wel even staan. We zitten gezellig bij de speeltuin op een bankje en in het speelhuisje om wat te eten en te drinken.

Het is nu niet ver meer naar de camping. Ieder krijgt een mooie, royale plek. De zon schijnt en het is een lekkere temperatuur. De zomer keert terug.

Hier is onze camping DSC08284  Leuke entree DSC08285  Boei richting ons veld DSC08286  DSC08287

Er is een restaurant op deze camping. Fred loopt de groep rond om te informeren wie uit eten wil en groepjes te formeren. De kok is alleen en bedient ook. Hij kan per half uur maximaal 6 gasten bedienen. Ik ga graag uit eten na een rij-dag samen met Ina, Fred, Lippie en Renze. Het eten smaakt heerlijk en het is gezellig aan tafel. Er zijn dus verschillende groepjes in knusse kamertjes. Fred ziet er stoer uit met een zonnebril op. Panne met zijn bril.

Dora, Ans, Bert, Jan en Floris aan de andere tafel DSC08070  Fred, Ina, Lippie, Renze en ik DSC08073

Terug bij de caravan trekken we de wandelschoenen aan voor een korte wandeling op de dijk, die de camping omgeeft. We zijn nu in Ost-Friesland, aan de Waddenzee. Het is al bijna donker en de horizon kleurt mooi rood. Dat belooft mooi weer morgen.

1. Henny blommers:
    4 oktober 2015
    Lieve Lenie, wat een leuke verhalen, zo beleef je de reis nog een keer, groetje,s Henny.
  2. Lucie Hubers:
    4 oktober 2015
    Wat een mooie dag en wat een leuke foto's!
  3. Lippie Graafstra:
    Hallo Lenie,
    Iedere avond voor het slapen gaan nog even je verslag lezen, en de foto,s bekijken. Leuk zoals je alles beschrijft. Hebben we nog even wat om na te praten. Wel te rusten en slaap lekker.
    Morgen avond kijk ik weer.

Groetjes, Lippie.
  4. Ria:
    5 oktober 2015
    Langzaam aan weer terug, gezellig langs een speeltuintje, leuk hoor even de benen strekken, beetje schommelen.