13 september Het Wad

13 september 2015 - Simonsberg, Duitsland

Zondag 13 september 2015

Het Wad

Vandaag doen we rustig aan. Maar er moet wel opgeruimd worden. Want morgen rijden we door naar Zeven. Tijdens de koffie bij Ina bekijken we de route, die we morgen zullen nemen. Toch maar gewoon de snelweg en niet met de pont van Glückstadt naar Wischhafen.

Iedereen is druk bezig met binnen en buiten alles op orde te brengen. Wel moet ik wachten tot de luifel droog is, want het heeft flink geregend vannacht. Uiteindelijk is alles klaar, met veel gekwebbel er tussen door.

Om 2 uur is het tijd om molka te spelen. Ik maak eerst even een foto van de Strandkorb, die ook hier staat, bij de ingang van het restaurant. Je kunt er, met veel moeite, ook met zijn drieën in.

808 DSC08300  De twee dames IMG_0624  IMG_0632  Met zijn drieën kan het (net) niet IMG_0636

Er is hier een jeu-de-boulebaan, die wij ook geschikt achten om molka te spelen. Maar dat vindt de meneer van de camping geen goed idee. We wijken uit naar het grasveld bij de caravan van Dora en Bert. Het is een gezellig spel.

Met zijn drieën wandelen we dan naar de dijk om het wad op te lopen en naar de zee te gaan kijken. Het is inmiddels afgaand tij. Nog een paar uur voor laag water. Het is wat nevelig. Er komen heel wat dagjesmensen naar de dijk voor een wandeling.

Een vriendelijk verzoek DSC08282  Witte bloempjes op het wad DSC08288  Let op het 'dijkje'DSC08289  Van dichtbij DSC08290  Vergezicht DSC08291  Zeekraal? DSC08292  DSC08293  DSC08294  In de verte lopen mensen op de strekdam DSC08295  DSC08297  DSC08298  Een geruststellende aanwijzing voor ongeoefende wadwandelaars? DSC08299

Daarna wordt het tijd om te gaan tanken. De TomTom weet de weg naar het dichtst bijzijnde tankstation. Ja, ja. Je vraagt je af waar je uit komt. Bij de vrije pomp, maar daar kan alleen met een klantenpas betaald worden. Op naar een andere. En hier is het goed tanken en je kunt gewoon binnen betalen met je pinpas.

Ik heb voor half 7 een tafel gereserveerd in het restaurant op de camping. We zijn met zijn zevenen: Ans, Fred, Ina, Betsy, Tinie, Floris en ik. Een praatgraag gezelschap. We eten lekker en een drankje gaat er ook goed in. Met of zonder alcohol.

Proost DSC08301

Dan drink ik met Fred samen nog even een kopje koffie bij Ina.

En dan: welterusten.

1. Ria:
    8 oktober 2015
    Eindelijk dan toch nog: Het Wad.