17 september Blauwestad en afscheidsdiner

17 september 2015 - Blauwestad, Nederland

Donderdag 17 september 2015

Blauwestad en afscheidsdiner

Het is nog droog en dus gaan we op de fiets naar Nieuwolda, naar de Landwinkel. Hier worden regionale producten verkocht en we zijn wel benieuwd naar lekkere dingen. Het is een mooi ingerichte winkel, in een oude boerderij. In een gesprekje met de medewerkster hoor ik dat dit bedrijf van de man van de campingeigenaresse is.

Finders portret vind je zelfs in de Landwinkel in Nieuwolda DSC08308

Fred en ik kiezen iets uit om mee te nemen voor Marry, die wel op onze huizen wilde passen. Ook nog wat andere lekkere dingen voor thuis, als fladderakkoek. Benieuwd hoe het smaakt.

Op de heenweg hadden we wind mee. We kiezen een andere route om zo een rondje naar de camping te maken. Nu wel wind tegen en flink ook! Maar het lukt, zelfs over die steile brug. Fred helpt Ina's en mijn fiets er ook over heen. Bekijk de video maar eens.

Over de brug DSC08309

Dan begint het ook nog te regenen. Dus nat komen we op de camping aan.

Even de boodschappen opruimen en een boterham eten. En dan op zoek naar Blauwestad. Maar nu wel met de auto.

Welkomspoort DSC08314

Blauwestad is een bouwproject wat mooi van start ging. Maar door de crisis is er veel minder tot stand gekomen dan in de bedoeling lag. We rijden straat in, straat uit. Meestal loopt het dood op het water.

In het Riet DSC08310  Landelijk wonen DSC08311  Mooi doorkijkje DSC08312  Ecologische dakbedekking DSC08313

Er is ook ergens een uitkijktoren. Maar het valt niet mee er te komen. Maar het lukt. Er is een restaurant bij aan de jachthaven waar we warme chocolade of koffie drinken. Geen koek erbij. Vanavond is het afscheidsdiner.

In het restaurant bij de jachthaven DSC08316  DSC08317  Mistroostig weer om op het terras te zitten DSC08319  Kleurrijk zitten DSC08321

Jammer dat het steeds regent. Het lijkt wel herfst. We bekijken ook de zandsculpturen die voor het restaurant staan. Dan maar weer op de camping aan.

Blauwe uitkijktoren DSC08322  Zandsculpturen DSC08323  DSC08324

We hebben tijd om ons op te knappen om om half 6 bij Gasterij Smits in Midwolda te zijn. Aukje en Jan hebben daar een buffet voor ons geregeld. Jan opent met een 'speech' waarin hij aangeeft dat het een ware SKC-reis was: vrijheid, blijheid. Ieder kon zijn eigen keuze bepalen.

Jan spreekt ons toe DSC08326  Bert ook DSC08328  De financiële kant wordt door Jan toegelicht DSC08329

Na het diner hoor ik iets nieuws: SKC betekent ook nog iets anders. Senioren Kus Club. Maar dat is aan het eind, als we afscheid nemen van elkaar. Ieder gaat morgen op zijn eigen tempo opruimen en vertrekken.

Bert geeft een samenvatting van zijn visie op deze reis, zoals in het verslag naar het bestuur gaat. En Jan doet de financiële afwikkeling uit de doeken.

Bert en Dora en Jan worden hartelijk bedankt voor al hun goede zorg en inzet. En als attentie een mooie selectie van Landwinkel-artikelen. Die hebben geen plaatsje nodig in je huis en hoef je niet af te stoffen...

Attentie voor Dora en Bert DSC08336  En voor Jan, de kassier DSC08341

Het eten smaakt iedereen voortreffelijk. Koffie van het huis toe.

Samen aan tafel DSC08332  Tafel twee DSC08333

Dan maakt de medewerkster een groepsfoto. Daarvoor worden wel vijf camera's in het geweer gebracht.

DSC08344

De reis is ten einde en ik zeg met Jan: Tot ziens allemaal.

En wel thuis.

1. Ria:
    13 oktober 2015
    Een mooie reis, een mooi verslag. Fijn dat ik mee mocht genieten.