Een dagje Kruger National Park

23 oktober 2012 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Dinsdag 23 oktober

Het is vroeg dag. Om kwart over 5 staat in het restaurant koffie en een koek klaar. Ook de ontbijtpakketten. Maar die zijn voor later.

Onze bus brengt ons naar de Phabeni Gate.

Een van de toegangen tot Kruger National Park

Daar staan, voor onze groep, drie jeeps klaar om 'op jacht' te gaan naar zoveel mogelijk interessante dieren. Om 3 uur zullen Tjokkie en Joseph ons weer ophalen.

Er was een warme dag beloofd. Nou, dat viel een bietjie tegen. Koude wind wat niet prettig is op een rijdende open auto. Maar het was de moeite waard. Het was bewolkt. En tezamen met de koude wind maakte dat de dieren wel aktief. Ze lieten zich dan ook van hun beste kant zien.

Kort na de entree werden we verrast doordat de zebra's en impala's werden besprongen door een luipaard.

Ik heb mijn tandjes al gepoetst om op de foto te mogenHet luipaardwijfje sluipend naar haar prooi._

Het lukte ze het beestje te verjagen. Geen spannende jachtpartij dus. Waarschijnlijk ging het om een jong wijfje, volgens Jan, onze chauffeur/gids. Het is sommigen gelukt het luipaard op de foto te krijgen. Ik heb mijn twijfels bij mijn foto's. De foto hierboven is van Thea.

Alle dieren die we op Naledi zagen, komen we nu ook weer tegen. Niet zo verwonderlijk nu we weten dat deze gebieden met elkaar in verbinding staan. Wel een paar nieuwkomers zoals de bavianenchef, met vrouwtje en kind.

Moeder baviaan met kind

De koning van de wildernis is is voor ons dan niet nieuw, maar hier zo duidelijk aanwezig. Hij heeft aan ons echt geen boodschap. Evenals het luipaard veroorzaken deze leeuw en zijn maat een flinke file.

De koning himself

Om een uur of 9 is het tijd voor ontbijt. Daarvoor zijn mooie picknickplekken aangelegd met daarbij de nodige voorzieningen. En dan weer verder door andere delen van de Kruger.

De Afrikaanse hoornraaf is voor ons nieuw. Met zijn zwart en rood een opvallende verschijning.

Zuidelijke hoornraaf

Voor de lunch kunnen we in het restaurant van kamp Skuskuza terecht, waarna het weer verder gaat. Deze dagindeling ziet er heel wat minder lux uit dan bij Kjell. En zijn aanwijzingen en informatie missen we erg. Jan kan nog veel van hem leren.

Om 3 uur zijn we terug en stappen we in de bus voor de 10 km terug naar ons hotel.

Lekker douchen en even bijkomen. Dan volgt er een heerlijk diner in de eetzaal van Numbi hotel.

En nu nog wat meer foto's.

Het nijlpaard houdt ons in de gatenDeze onvermoeibare mestkevers kruisen ons pad

1. Sietske:
    24 oktober 2012
    Geweldig wat een prachtige dieren!
  2. Thea en andre hofstra:
    24 oktober 2012
    Nou wat een mooie dieren hebben jullie al gezien. de hoornraaf is voor ons ook nieuw hoor wat een prachtige vogel. Hebben jullie een leuke groep??? Nou geniet er maar van en wij genieten volop mee hoor. groetjes Thea en André
  3. Peter en Ria:
    24 oktober 2012
    Kijk maar uit, jullie lijken al blasé te worden. Vreemd hè, zo snel als dat went? Ik kan me herinneren dat ik even in slaap gevallen ben tijdens de safari. Iemand riep: 'olifanten links", en ik dacht, ja hoor, nu even niet...

Mooie foto's alweer. Het is iedere dag genieten bij jullie en wij mogen meegenieten.
  4. Bep Straat:
    24 oktober 2012
    Jullie maken een prachtige reis en zien veel ook wij zijn een beetje in Zuid Afrika.Nog veel plezier.Groetjes Bep
  5. Christa Koopman:
    24 oktober 2012
    Wat beleven jullie toch een geweldige trip!!!
    Leuk om er ook meteen de foto's bij te zien.
    Wij kijken uit naar de volgende berichten en foto's. Leuk :-)
    Groeten van Bas, Christa en de meiden.
  6. Rien:
    25 oktober 2012
    Als ik jullie foto's zo zie wordt het zelfs voor mij aantrekkelijk in Afrika. Maar als ik dan lees over zebras die worden aangevallen dan slaat mij de schrik om het hart! Maar jullie reis blijft fantastisch. Een goed vervolg!
    Rien
  7. Joke kooijmans:
    Lida en Leny'
    Wat mooi al die dieren die daar loslopen(?)
    Je moet dus steeds in de auto of bus blijven ,anders worden jullie niet door hen gekust, maar gehapt...
    Maar jullie zijn niet bang denk ik.Veel genoegen nog. Gr, Joke.
  8. Thea bosch:
    25 oktober 2012
    Wat een mooi verslag erg handig voor als ik thuis ben, kan ik zo overnemen.
  9. Ada:
    25 oktober 2012
    Geweldig, om jullie mooie reis mee te maken en dat je nog tijd hebt om te computeren!Knap hoor met al die mooie foto's.
    Is het een leuke groep?Geniet, en ik, en veel mensen genieten met je mee! Lieve groet Ada S