Van Pretoria naar Hazyview

22 oktober 2012 - Hazyview, Zuid-Afrika

Maandag 22 oktober

Vandaag vertrekken we weer. Het hotel was erg geriefelijk. Om 9.00u zitten we in de bus om af te reizen naar Hazyview, een plaatsje dat dichtbij het Krugerpark ligt. We moeten 460 km rijden. Een heel eind, maar er wacht ons een koffiestop en een lunchstop. Een heel groot groot gedeelte hebben Leny en ik al met Eric en Mieke gereden. Het eerste stuk is vrij saai.

Onze gids Tsjokkie is geweldig. Hij vertelt tijdens onze reis veel over Zuid Afrika en biedt ons nog wat extra excursies aan. Wij gaan er bijna allemaal aan deelnemen.Uiteindelijk komen we hier niet iedere dag. Gelukkig zijn Leny en ik wat dat betreft gelijkgestemd.

We rijden weer via Dullstroom en Lydenburg, waar we met Mieke en Eric gelogeerd hebben.We gaan nog wat noordelijker en slaan dan rechtsaf naar Pelgrimsrest. Wat is het landschap hier mooi en wat zijn de bergen bijzonder.

De prachtige bergen op weg naar ons hotel

Het zijn wonderschone bulten. In Pelgrimsrest stoppen we. Het is een soort museumdorp, dat in de huidige staat behouden moet blijven.

Een gezellig restaurantje om te lunchen

We stappen de bus uit en krijgen bijna de hele gemeenschap om ons heen, die van alles aan ons willen verkopen. Ook zijn er allerlei stalletjes, die ons natuurlijk van alles aan willen smeren. Afdingen en zakken met prijzen is hier heel gewoon. Maar wat moet je ermee???

De traditionele klederdracht van de Ndbele-vrouwen

Ook zijn er vrouwen in de traditionele klederdracht. We mogen foto's van ze maken als we 5 rand betalen.(is ongeveer 45 eurocent).

Vervolgens gaat onze tocht verder naar Hazyview, waar we in de namiddag aankomen. Wat een leuk complex en wat een prachtige tuin.We gaan 3 nachten logeren in het NUMBI HOTEL.

's Avonds om 7.00u gaan we eten en treedt er een Zuidafrikaans dansgroepje voor ons op.

's Avonds wordt er voor ons gedanst

Het eten is erg lekker. We gaan vroeg naar bed, want de volgende ochtend moeten we al om 5 uur opstaan om ons te verheugen op een game drive in het Kruger Park.

1. Dennis Straat:
    24 oktober 2012
    En natuurlijk de beste biltong gekocht bij de Biltong Hut in Graskop! Zo niet, in ieder geval een keer biltong proberen!

Hartelijke groet uit een steeds kouder wordend Nederland. Eran heeft een paar daagjes gelogeerd en is vandaag weer terug na een gezamenlijk dagje Madurodam.
  2. Peter en Ria:
    24 oktober 2012
    Ja, Pelgrimsrest zijn we ook geweest en dan om vijf uur op voor het Krugerpark, ook dat hebben wij zo gedaan. Prachtige reis hoor, ik zou zó wel even een paar dagen mee willen reizen.
  3. Peter en Ria:
    24 oktober 2012
    Ja, Pelgrimsrest, dat ken ik ook nog wel net zoals het vroege opstaan voor het Krugerspark. Prachtige reis, ik zou zó wel een paar dagen willen meereizen.
  4. Kees en Ada:
    24 oktober 2012
    Het blijft verrassend wat jullie meemaken en de foto van de leeuw en het luipaard heel bijzonder.
    Geniet lekker van de prachtige natuur en de rest.

Lieve groet Ada
  5. Ina Hölzel:
    24 oktober 2012
    Ik geniet van de foto`s, die van de zebra`s vind ik een mooie actiefoto. Het is druk in het park met auto`s zo te zien, de dieren zijn inmiddels aan de mensen gewend en laten ze rustig wachten. Aparte kledingdracht van de vrouwen, vooral wat ze om hun benen dragen, lijkt me wel erg warm.
  6. Dinie:
    25 oktober 2012
    wat zijn het toch een blije mensen op die foto met het dansen.
    Dat vind ik altijd hartverwarmend.
    Veel plezier nog en veel genieten.
    groetjes Dinie.
  7. Gusta: