Dinsdag 21 juli 2015

21 juli 2015 - Richards Bay, Zuid-Afrika

Dinsdag 21 juli 2015

Eric heeft flink griep gehad, die maar niet wil slijten.

Na terugkomst van Naledi heeft hij een bezoek aan de huisarts gebracht. Die heeft hem verwezen naar de specialist in het Ethekwini Hospital in Durban. Dus nog een ritje Durban voor de boeg. Tevens halen we de gerepareerde decoder op.

Ethekwini is de nieuwe naam voor Durban. Eigenlijk geldt de naam voor Durban e.o.

Ik heb zaterdag naar Helen gebeld in Pinetown. Helen is ook een vriendin vanuit mijn Zuidafrikaanse tijd. Van veel latere datum dan Mieke en Eric.

We hebben in het ziekenhuis afgesproken en daar komt ze mij ophalen. Kunnen we weer even bijpraten.

Als we in het ziekenhuis aankomen, zie ik een dame zitten. Ze doet me aan Helen denken, maar ze is het niet. Denk ik. Tot ze naar ons toe komt lopen en het Helen blijkt te zijn. De kleur van haar haar is heel erg veranderd sinds ik haar bijna drie jaar geleden voor het laatst zag. Ze was altijd donker. En ze is nogal wat aangekomen in gewicht. Ook loopt ze erg moeilijk. We kunnen er hartelijk om lachen. We gaan naar een groot winkelcentrum, richting Durban North: Gateway. Daar zullen Mieke en Eric me later ophalen.

Helen en ik drinken eerst iets in het restaurant in een grote boekhandel en dan wandelen we naar Cape Town Fish Market, een visrestaurant in Gateway. We genieten van een heerlijke vislunch met een lekker wijntje erbij.

Lunchen met Helen DSC07437

Helen vertelt dat ze de week erna een nieuwe knie krijgt in het ziekenhuis in Pinetown.

Mieke belt ons en we spreken af waar we op hen zullen wachten. Het blijkt moeilijker te zijn dan we dachten. Er zijn nogal veel in/uitgangen. Wat handig dat we mobieltjes hebben...

Ik neem afscheid van Helen die naar huis gaat en wij hebben nog net genoeg tijd om bij Nespresso de voorraad cupjes weer aan te vullen voor zij sluiten.

Op de terugweg regent het een beetje. Hoop op meer regen. Maar als we noordelijker rijden richting Richards Bay houdt het weer op.

1. Ria:
    5 augustus 2015
    Lastig als een vriendin ineens zo veranderd blijkt te zijn. Gelukkig konden jullie er om lachen. Over een paar dagen zien we elkaar Leny...je zult me toch nog wel herkennen?
  2. Gusta:
    6 augustus 2015
    Leuk hoor Leny...genieten he!!