Drakensbergen

30 oktober 2012 - Underberg, Zuid-Afrika

Dinsdag 30 oktober.

Na het ontbijt in Durban, vertrekken we richting Drakensbergen. We moeten de hele ochtend reizen. Helaas is het zwaar bewolkt en de regen klettert zo af en toe tegen de ramen van de bus.

We rijden via Pietmaritzburg naar Howick, waar we de waterval kunnen bezichtigen. Jammer dat het regent, maar desondanks krijgen we de waterval goed op de foto.

De waterval van Howick

Leny en ik gaan lekker koffie drinken en winkelen nog wat. We denken aan onze kleinkinderen en proberen leuke cadeautjes voor ze te kopen.

Vervolgens stappen we voor de verandering de bus in en rijden langs het stuwmeer van Midmar dam, waar ook watersport wordt beoefend.

Wat een prachtige golvende bergen in Midlands Natal. Groene bossen en veel zuivelboerderijen zijn er te zien. Via de R517 rijden we naar Underberg, maar moeten nog een half uur vanaf het centrum rijden voordat we in ons hotel zijn. Het is een behoorlijk resort en we verblijven in Drakensberg Gardens Hotel. Er is ook een golfterrein bij.

Het weer klaart op en warempel de zon begint te schijnen. We gaan met onze reisleider Tsjokkie een wandeling langs de rivier maken.

Onze reisleider bij de rivierDe kolkende rivier._

De omgeving in de Drakensbergen is zo mooi, dat je er stil van wordt. We kunnen dan ook prachtige foto's maken.

De prachtige omgeving._Er groeien ook mooie bloemen._

Een prachtige vogel met veel lawaai. Hadeda_._Wat een uitzichten

's Avonds wacht er een heerlijk buffet op ons. Met de groep aan tafel is het altijd gezellig. Het is net een grote familie. Nog even en we zijn tonnetje rond. O, wat erg!! Dat wordt dus lijnen bij thuiskomst.

1. Peter en Ria:
    31 oktober 2012
    Wat jammer van het slchte weer, maar gelukkig klaart het nu op, ik hoop dat het zo blijft. Wat een prachtig gebied hè, die Drakensbergen?
  2. Lucie Hubers:
    1 november 2012
    Ook in Durban en Drakensbergen was het dus niet zo'n mooi weer. Maar ik merk toch dat jullie intens genieten van alle geweldige dingen om je heen. Wat goed dat jullie deze reis gemaakt hebben, hier kun je nog lang met veel plezier aan terugdenken. Ik wens jullie een goed vervolg van de vakantie toe. Groeten. Lucie
  3. Jan en Thea Knijn:
    1 november 2012
    Als ik zo naar de omgeving van de Drakensbergen krijg, denk je, we hebben toch nog heel mmoie dingen niet gezien in Zuid Afrika. prachtige foto's