Van Lelystad naar Enkoveni

12 juli 2015 - Naledi Game Lodge, Zuid-Afrika

Van Lelystad naar Johannesburg

Woensdag 8 juli 2015

Al heel vroeg op. Mijn vliegtuig vertrekt om 10.20 uur vanaf Schiphol.

Nadat ik gisteren mijn incheck had gehaald bij VakantieXperts zit ik die 's avonds nog even door te lezen. Dan kom ik tot de conclusie dat ik niet twee, maar drie uur voor vertrek aanwezig moet zijn op het vliegveld. Oeps! Dat is schrikken.

Ik bel mijn buurman Fred om het met hem te bespreken. Hij had aangeboden me naar het station te brengen om de trein van 7.11 uur te nemen. Nu moet alles een uurtje vroeger. Ook vroeger het bed uit.

Voor zessen staat hij voor mijn deur en uiteindelijk brengt hij me gezellig weg naar Schiphol. Nadat ik mijn koffer kwijt ben, is er nog tijd voor ontbijt en koffie. Waarna Fred terug gaat naar Lelystad en ik mijn tijd verder zoek breng op Schiphol. Het blijkt dat het aanbod van de Bank om in de lounge te komen zitten erg prettig uitpakt. Omdat de lounge verbouwd wordt, kan ik gebruik maken van lounge 41. Super. Je kunt er (gratis) zelfs ontbijten. In heel luxe stoelen.

Alles verloopt verder volgens plan. Alleen is de pier van vertrek veranderd. Later blijkt dat ik ook een andere stoel heb gekregen.

Marcel volgt de route

Het is een bijzonder prettige vlucht. Ruime zitplaats en voldoende beenruimte. Het is een hoger toestel, waardoor het er niet benauwd is. Wat kun je in 11 uur vliegen anders doen dan lezen en puzzelen? Van slapen komt toch niets. De buurtjes doen bijna niets anders. Maar toch is er wel interesse van hun kant om zo nu en dan een praatje te maken.

Het eten en drinken is lekker. Ik was dit keer wel tevreden over KLM.

We landen op tijd op O.R. Tambo international in Johannesburg om 23.15 uur. Het gaat super snel bij de douane en de koffer is ook snel gepakt. Dan op weg naar het hotel op het vliegveld, City Lodge. En dan naar mijn kamer waar ik de kinderen een appje stuur om te laten weten dat alles goed is gegaan. Handig, hoor, de familie app die Marcel heeft aangemaakt.

Dan douchen en naar bed.

City Lodge Hotel

1. Lucie Hubers:
    12 juli 2015
    Vandaag zijn onze twee kleinkinderen jarig. Vanmiddag ga ik naar hen toe. Als je weer hier bent, dan doen we hun verjaardag nog wel eens over hoor. Geniet maar van alles! Ik gun het je van harte.
  2. Dinie:
    Hoi Leny,
    Fijn dat je een vlotte reis hebt gehad.
    Veel plezier op het feest en in de mooie natuur.
    Tot in aug.
    Groetjes ook van Henk
    Dinie
  3. Rietje Snel:
    12 juli 2015
    Maar goed dat je zo flexibel bent en je makkelijk omschakelt met al die wijzigingen he leny. Dat belooft weer een avontuur te worden. Gr
  4. Kees en Ada:
    12 juli 2015
    Wat heerlijk Leny om zo'n fijne buurman te hebben, dat is boffen.
    Fijne tijd in Afrika.
    Lieve groeten Ada
  5. Ina Hölzel:
    12 juli 2015
    Fijn dat alles zo vlot verlopen is. ps. heb je mijn mails kunnen lezen?
  6. Magdaleen:
    Hallo Leny
    Fijn dat alles goed verlopen is. Dat is even schrikken
    als je ineens een uur eerder weg moet.
    Geniet maar lekker. Wij vertrekken morgen 5 dagen
    naar Chemnitz.
    Groetjes Magdaleen
  7. Peter en Ria:
    Hallo Leny

Fijn dat je weer een reisverslag gaat schrijven. Ik ga het zeker lezen, maar geef ons nog even tijd. We zitten nog in IJsland en ik heb heel weinig internetverbinding. Ik bewaar jouw verhalen lekker voor thuis. In ieder geval een hele fijne reis toegewenst. Fijn om oude vrienden terug te zien.