De laatste ochtend op Naledi

12 juli 2015 - Naledi Game Lodge, Zuid-Afrika

Zondag 12 juli 2015

De laatste ochtend is aangebroken. Zoals altijd ben ik heel vroeg wakker. Ik ga op de veranda zitten om naar de zonsopgang over de Olifantrivier te kijken.

Nog een laatste mooie zonsopgang DSC07225

Om half 10 is het champagne ontbijt. Vandaag is Lia jarig en Marco wordt morgen 16. Allebei worden in het zonnetje gezet en krijgen een cadeautje. Dat hoort erbij.

Ons laatste ontbijt DSC07228Hiep hiep hoera voor Lia DSC07229Marco is morgen jarig DSC07230

Dan is het tijd om afscheid te nemen.

Lia en Joop, Rob en Elisabeth worden later naar Hoedspruit gebracht om  daarna terug te vliegen naar Nederland.

Marion en Reinout gaan met eigen vervoer terug. Richting Johannesburg.

Joke en Paul rijden met Mieke en Eric mee, ik met Karen en Tony en Leandro. Marco blijft nog drie weken, om samen met een vriend een werkvakantie te houden.

Na iedereen bedankt te hebben en gedag gezegd, rijden we naar Kjell zijn nieuwe huis. Hij heeft het huis en de grond gekocht naast Naledi. De bewoners verkochten vanwege gezondheidsklachten.

Het is een heel ruim huis voor Kjell en zijn dochter Keetah. Zijn slaapkamer is naar zijn zin verbouwd en hij vertelt ons over zijn verdere plannen.

Kjell's huis bekijken DSC07235Het zitje op de veranda DSC07238Zwembad DSC07242

Keetah, Paul en Kjell DSC07243Impala's in de verte DSC07244

De lounge DSC07248De cactustuin DSC07250

Dan gaat de reis verder naar Johannesburg. Onderweg kiest Leandro voor het pannenkoeken restaurant. Bij hen is zondag pannenkoekendag. Bij de familie Drubbel op vrijdag.

Na zo'n 4,5 uur zetten Karen en Tony mij af bij B&B Duxberry. Joke en Paul zullen er ook logeren. Het ligt op loopafstand van het huis van Karen en Tony.

Ik heb tijd me om te kleden en op de afgesproken tijd halen Karen en Leandro mij op. Ze komen van de dierenarts, want de dag ervoor was hun hondje gebeten. Gelukkig valt het mee.

De rest van ons gezelschap is al in het restaurant en we hebben een gezellige maaltijd met elkaar.

Dan worden we naar de B&B gebracht. Mieke en Eric logeren bij Karen en Tony.

1. Ria:
    22 juli 2015
    Een volgende fase in de reis, ik luister en wacht geduldig op de dingen die gaan komen.
  2. Lucie Hubers:
    22 juli 2015
    Wat een leuk vakantieverhaal. en wat een belevenissen. Ik snap niet dat je 's morgens zo vroeg wakker bent, ik zou nog afgepeigerd zijn van de dag daarvoor. Ik las dat Karen en Leandro met hun hondje naar de dierenarts zijn geweest. Wat fijn dat ze zoveel van dat beestje houden. Groeten en tot het volgende verslag
  3. Magdaleen:
    23 juli 2015
    lieve leny
    wat fijn dat je zo geniet. Het ziet er allemaal erg gezellig uit.
    Groetjes Magdaleen
  4. Marianne Erné:
    24 juli 2015
    Het ziet er mooi en gezellig uit. Geniet er maar van .
    Gr. Marianne xx