Mlilwane Wildlife Sanctuary

26 oktober 2012 - Mlilwane Wildlife Sanctuary, Swaziland

Vrijdag 26 oktober

We zijn alweer vroeg uit de veren. Het is mistig. Dat komt vast omdat het gisterenavond heel erg geregend had.

Maar gelukkig trekt de mist snel op. Leny en ik hebben echt zin in de geplande wandeling. Want tijdens deze luxe vakantie zitten we erg veel en eten we heel luxe.

We gaan naar het natuurreservaat Mlilwane Wildlife Sanctuary. We zitten gezellig in de bus en komen erachter dat meer dan de helft oorspronkelijk onderwijsmensen zijn. Het is weer raak. Er wordt onderling heel wat afgebabbeld.

Onderweg fotograferen wij stiekum de parlementsgebouwen, want dat schijnt in dit land niet te mogen en genieten van de prachtige uitzichten.

Receptie van Mlilwane Wildlife Sanctuary

Als we met de bus bij het natuurpark zijn, stappen we over in de jeep, die ons naar het vertrekpunt brengt. Met een gids uit Swaziland gaan we op pad. Al gauw worden er zebra's, impala's, blesbokken, wrattenzwijen, schildpadden, prachtige ibissen (vogels) en als klap op de vuurpijl 3 krokodillen gezien.

._._. en zebra's, met jong met nog een wit buikje_Ook hier wrattenzwijnen

Dit is een hele echte!!._._. en deze ook_

Onze reisleider Tsjokkie vertelde dat het daar helemaal vlak was. Maar het was behoorlijk klimmen en dalen. Ondanks het klimmen en dalen zijn Leny en ik lekker aan de wandel. De bloemen die we onderweg tegenkomen, zijn ook de moeite waard. Inmiddels staat de zon hoog aan de hemel en is het ongeveer 30 graden volgens de gids.

Om 12.30u is de lunch bij het startpunt, waar een restaurant is. We zitten buiten onder de overkapping met mooi uitzicht op de rivier, waar de ibissen lekker in een boom en op een strandje zitten. En warempel daar komt de krokodil tevoorschijn. Wat een prachtig beest, maar hij is niet zo lief hoor. Dus uit de buurt blijven.

Na de lunch vertrekken we naar een plaatselijke, fleurige markt, waar ze o.a. handgemaakte kunstnijverheid verkopen. Maar ja, wat moet je er allemaal mee. Ik koop een Afrikaans beeldje voor de kleinkinderen. Er is ook een winkel, waar ze kaarsen maken. Ach, die heb je in Nederland ook, dus die slaan we over.

KunstnijverheidsmarktDe lokale groentenmarkt

Vervolgens gaan we nog even naar de lokale groeten- en fruitmarkt.De kindertjes komen direct op ons af en proberen ons mais te verkopen.

Daarna gaan we naar het hotel, waar om 19.00u een heerlijk diner op ons staat te wachten.

Overzicht van het hotelterrein

1. Tini deschan:
    Goedemorgen Leny en Lida

Volgens mij zijn jullie elke morgen vroeg op. Wat een verhalen weer en wat een natuur. Kijken jullie uit voor de krokodil want die bijt in je bil. Hahahha
    Leuke groep mensen om jullie heen???? Volgens mij wel.
    Nu genieten en ik zie weer uit naar het volgende reisverhaal.
    Liefs
  2. Peter en Ria:
    27 oktober 2012
    Dat (of een soortgelijk0 marktje hebben we ook bezocht, maar die mooie wandeling vanjullie hebben ze ons door de neus geboord denk ik. Jammer, want ik begrijp dat het zeer de moeite waard was.
  3. Sietske:
    27 oktober 2012
    Prachtige beesten. Wat een joekel van een krokodil! En wat een grappige gebouwtjes! De daken lijken wel de schilden van reuze schildpadden. Prachtige kleuren op dat marktje. Nog maar lekker genieten van de 30 graden! 's Nachts zijn hier de temperaturen alweer rond het vriespunt. Groetjes
  4. Rien:
    28 oktober 2012
    Wat zien jullie toch veel. Enik geloof inderdaad dat zo'n wandeling wel goed is voor de lijn. De kilo's zijn er zo bij, maar eraf? Veel plezier bij jullie volgende tocht.
    Groetjes Rien
  5. Elsdeschan:
    30 oktober 2012
    Hallo Lenie en Lida
    Wat maken jullie een fantastische reis. Leuk hoor
    Geniet ervan
    Groetjes Leen en Els.