De ochtend van 10 juli

10 juli 2015 - Naledi Game Lodge, Zuid-Afrika

Vrijdag 10 juli 2015

Om 10 over half 6 wordt er op mijn deur geklopt, want de drive vertrekt om 6 uur. Ik ben dan al onder de douche geweest, want ik ben nu eenmaal een vroege vogel.

In de lounge staat koffie en thee klaar en de game ranchers en trackers zijn bezig de Landrovers klaar te maken. We krijgen een warme kruik en er liggen dekens op de banken. Allemaal om warm te blijven, want het is behoorlijk fris. Kruik op je bovenbenen en buikje, deken erover heen en je jack dicht.

Ter verwelkoming lag gisteren 'beanie' op bed, een warm mutsje met het logo van Naledi. Komt goed van pas en ik doe hem pas af als het warm genoeg geworden is.

De zonsopkomst is prachtig.

Zonsopkomst DSC06920boven DSC06921Naledi DSC06925

Om half 9 zien we onze eerste olifant voor deze dag. De bomen dragen duidelijk sporen van het eetgedrag van deze enorme dieren. Ze trekken de bast van de boom. De bast blijft liggen, want wat eronder zit kunnen ze beter verteren. Ze verteren maar ongeveer de helft van alle kilo's die ze dagelijks nodig hebben.

De dag begint voor de impala´s DSC06932

De impala's zijn ook al op.

De louries (tegenwoordig heten ze grey go away bird) zitten gezamenlijk op te warmen voordat ze aan hun dag beginnen.

Lekker samen opwarmen DSC06936

Rond 9 uur ontmoeten we de andere Landrover bij een veilige plaats en is het tijd voor koffie. Lekker met een scheut amarula erin. Koekje erbij.

Behalve sturen, rondkijken naar wild en de sporen volgen zorgen de game ranchers en trackers voor de inwendige mens.

Koffietijd DSC06939Homemade cookies DSC06942

Het is gezellig DSC06945Goede service DSC06948Even pauze DSC06949

Rond 10 uur vinden we de leeuwen, rustig liggend en ons met de ogen volgend. Als poes die tenminste niet dicht heeft... Maar ze blijven steeds alert. Ze blijven rustig genieten van het zonnetje. Geen jagen of ander moeilijk gedoe tot nu toe vandaag.

Leeuwen gespot DSC06957Rustige leeuwen DSC06960Slaap je? DSC06962

Alert DSC06964

We zien weer olifant, kudu, waterbok. En bij de drinkplaats ver weg aan de overkant waar wij stonden, een grijze kleine duiker. Fijn dat er een zoom op mijn fototoestel zit. Er is een video van de grey duiker.

Elephant on the right DSC06971Grey duiker DSC06974

Kudu DSC06976Imposant DSC06979

We zijn laat terug op Enkoveni en het is over elven als we aan het ontbijt beginnen. Met zijn allen op het terras.

Lunch DSC06983op het terras DSC06984

De vervet monkeys zouden graag aanschuiven....

Vervet monkey DSC06985Ik houd het in de gaten DSC06989

1. Bea:
    Heerlijk meegnieten vanuit Lelystad
    mooie foto's !
  2. Ina:
    16 juli 2015
    Mooi zo'n excursie. Het Afrika-gevoel komt weer helemaal terug bij mij bij het lezen van je verhaal, en het zien van de foto's!
    Geniet er maar van.
    Ina wierts
  3. Lida straat:
    16 juli 2015
    Hallo Leny, eindelijk kan ik een reactie sturen. Op de kikker lukt het niet vanwege de verbinding. Wat geweldig allemaal weer. Genieten en wat een prachtige foto's. Geniet maar lekker verder. Gr. Lida en guus
  4. Tini deschan:
    16 juli 2015
    Wat zul je weer genieten Leny. Ik geniet van je verhalen en de mooie foto's erbij.
    Veel plezier en geniet er maar van. Ik zie uit naar je volgende reisverhaal.
  5. Ria:
    17 juli 2015
    Wij genieten met je mee, mooie foto's. Fijn zo'n vroege tocht en daarna een gezellig 'ontbijt'.