Naar Richards Bay

14 juli 2015 - Richards Bay, Zuid-Afrika

Dinsdag 14 juli 2015

Rond 9 uur komen Mieke en Eric me ophalen. Ik zeg iedereen gedag en met zijn drieën gaan we op weg. Joke en Paul vertrekken later die dag richting Nederland.

De weg Johannesburg uit is erg druk. Niet zo verwonderlijk voor zo'n grote stad waar iedereen op weg is naar zijn werk.

De route is niet onbekend. Die heb ik inmiddels al een paar keer eerder gereden.

Via de N12 en N11 richting Ermelo. Bij Newcastle richting Utrecht en via R34 langs Bloedrivier richting Empangeni en zo naar Richards Bay. Een afstand van een kleine 600 km. We hebben er de hele dag voor nodig. In de buurt van Melmoth is er oponthoud. Er lijkt een vrij ernstig ongeluk gebeurd te zijn. Je vraagt je af hoe de mensen er aan toe zijn die in het taxibusje hebben gezeten. Van het busje was niet veel over.

Ik ben heel benieuwd naar het nieuwe huis van Mieke en Eric. Ik heb het bijna 3 jaar geleden gezien toen ze er nog niet woonden. Van binnen was het nog niet helemaal af, de tuin wel al aangelegd. Als je ouder wordt is het prettig veilig en wat kleiner te wonen. Dat kan in Mzingazi Golf Estate. Om bij hun huis te komen, rijd je langs de beveiliging. Niet iedereen komt er zomaar in.

Entree 1 DSC07429Entree 2 DSC07430

Het is een heel gezellig huis. Wel een stuk kleiner dan het vorige huis was. Je bent gewend dat hun meubels ruimer uit elkaar staan. Nu is het natuurlijk heel anders.

Lounge 1 DSC07325Lounge 2 DSC07326

We maken de koffers leeg, hangen alles weg en zijn dan klaar voor ons bed. Ik slaap in mijn 'eigen' bed. Nou ja.... En eigen badkamer tot mijn beschikking. Ik slaap heerlijk.

Slaapkamer DSC07328

1. Ria:
    25 juli 2015
    Een lange reis, een afscheid, een ongeval op de weg en dan het bed, dat uitnodigend voor je klaar staat. Klaar voor een volgend hoofdstuk van je reis.
  2. Lucie Hubers:
    25 juli 2015
    N11, N12, Ermelo en Utrecht???? Hoe kan dat nu ineens? Ik snap er niets meer van. En dat 'kleine' huis is toch echt wel een groot huis (voor Nederlandse begrippen). Maar 600 km rijden en daar een hele dag over doen, dat is toch wel normaal. Mooie meubels trouwens! Veel plezier en geniet maar van alles. Groeten. Lucie
  3. Lida straat:
    25 juli 2015
    Ik krijg vandaag 25 juli as het bericht. Leuk Pm het huis van Mieke en Eric te zien. Doe ze de groeten. En natuurlijk nog veel plezier en kom vooral goed thuis. Gr. lida
  4. Leo Erné:
    25 juli 2015
    Hay Leny, wat een prachtige verhalen en foto's. We blijven ze lezen, geniet van de mooie reis. Xxx
  5. Mieke Bours:
    25 juli 2015
    Er wordt goed voor je gezorgd, dat is duidelijk. Wel heftig als je door zo'n zware beveiliging naar "huis"moet. Dat hebben wij hier gelukkig "nog"niet, maar men is er daar natuurlijk aan gewend en als je dan veilig bent...Ik begrijp dat het een soort park is met alleen lage huizen; hier gaat men veel eerder in een appartement wonen. Uit ervaring.. laagbouw is wel prettiger. Geniet van je omgeving en de mooie natuur vooral!