7 september De laatste dag in Blommenslyst

7 september 2015 - Odense, Denemarken

Maandag 7 september 2015

Laatste dag Blommenslyst

Morgen trekken we weer verder, terug naar Duitsland. Iedereen is al een beetje bezig om op te ruimen. Het is vandaag een mooie dag. En dat na al die regen en heel veel wind. Zonder luifel in de wind heb ik vannacht prima geslapen. Heerlijk.

Ik heb een lang en gezellig gesprek gehad met Angelika over hoe zij als Duitse op deze Deense camping terecht is gekomen. Je komt er bijna niet weg. Waar de foto's, die ik in haar winkeltje had gemaakt, zijn gebleven, is me een raadsel! Nu kan ik niet laten zien hoeveel kabouters etc. ze daar verkoopt.

We gaan tanken en zetten zoveel mogelijk de overgebleven DKR in. Ik heb niet zoveel over.

Tegen het einde van de ochtend rijden we naar Rosengard Centret, een prachtig winkelcentrum. Zaterdag ben ik er wezen winkelen en heb toen met het passen mijn sjaal in de paskamer laten hangen. De speciale die ik laatst in Zuid-Afrika had gekocht. Ik ben blij dat ik hem weer terug heb. Ondertussen gaat Fred naar de kapper en Ina en ik bekijken nog wat winkels. We doen wat boodschappen bij de supermarkt daar en dan rijden we terug naar de camping. Nu het weer uitnodigt weer buiten te zitten ga je ook gemakkelijker langs bij de anderen voor een praatje.

Om 5 uur zitten we in het rond voor de afspraken voor de volgende dag. Onder het genot van een hapje en drankje, voor de liefhebbers.

Dan ga ik pasta klaar maken en Ina een salade. Het smaakt heerlijk bij mij in de caravan.

Om 7 uur kan er gebould worden. Het groepje liefhebbers is niet groot, maar zelfs op afstand kun je horen dat het weleens spannend is. Ondertussen was ik af.

Ina, Fred en ik zitten nog bij de vijver tot het fris wordt en we naar onze caravans vertrekken.

1. Ria:
    4 oktober 2015
    Gelukkig je sjaal weer terug, dat zou zonde zijn.