Spelletjesdag

23 juni 2014 - Bamberg, Duitsland

Maandag 23 juni 2014

Omdat ik al een tijdje loop te 'blaffen' besluit ik toch maar eens naar de huisarts te gaan.

De receptie is heel behulpzaam en om 8.48 vertrekt er een bus vanaf de camping naar Promenadenstrasse 2 in Bamberg. Een prima verbinding en ik word prima geholpen door dr. Grewe. Nu kunnen de medicijnen hun werk gaan doen. Snel, hoop ik.

Terug op Campingplatz Insel even koffie bij Elly en Jan, zodat die ook weer op de hoogte zijn.

Campingplatz InselDe beeldentuin bij het terrasDSC05311

Mijn stekkie op Campingplatz Insel, naast Hermines campertje Ina staat aan de andere kant

Iedereen is even belangstellend en behulpzaam. Dat voelt heel lekker, maar ik ben er ook wat verlegen mee.

Ik blijk, vanwege de medicijnen, beter uit de zon te kunnen blijven, dus de spelletjes, die vandaag gepland staan, gaan aan mij voorbij.

Het is prachtig zonnig tijdens het jeu de boulen. Twee teams spelen in de volle zon.

Het jeu de boulen is begonnen DSC05303

Ina houdt de scores bij

Ton houdt zich onledig met haar sinaasappeltje Corrie leest ondertussen

Nadat dit spel afgelopen is, gaat de bridge van start. Frits schijnt er ervaring mee te hebben. De drie tafels staan achter mijn caravan en ik hoor hem gedegen uitleg geven voor er wordt begonnen.

De bridgeclubDSC05314DSC05315

Ina heeft nog tijd op haar internet-kaart staan en ik verdwijn naar het terras bij de receptie en het restaurant, waar ik een goede verbinding heb en dus kan ik weer twee dagen van mijn blog verzenden.

Lekker in de schaduw aan het blog werken

Als ik terug kom bij de caravan stopt de eerste tafel met bridge. Het spel zal zeker op de volgende camping voort gezet worden.

Ik hoor dan ook wat er ondertussen is gebeurd. Hermine heeft met fietsen haar been bezeerd en nu zijn Ina en zij onderweg naar het ziekenhuis. Niet heel veel later komen ze terug; Hermine met een gehecht onderbeen en in verband.

Om half 6 verzamelen we om de route voor morgen naar Gemünden door te nemen en de tijd van vertrek en het samen naar de volgende camping rijden. We mogen dit keer echt niet te vroeg aankomen. Zegt de grote baas...

Het loopt tegen zessen en om 6 uur begint Nederland-Chili. Daar kunnen we mooi naar kijken tijdens het eten op het terras. Het smaakt ons heerlijk en de uitslag van de wedstrijd ook.

Dan gaat het opruimen beginnen. Luifels eraf, nog wat tanks legen, etc.

Nu is de rust weer gekeerd.

De koekoek roept tot vervelens toe. Wat? Ja koekoek natuurlijk.

1. Peter en Ria:
    4 juli 2014
    Dat was een dagje dokteren, jammer jeu de boule lijkt me leuker.
  2. Tni deschan:
    4 juli 2014
    Lenie dit hoestje klinkt me bekend in de oren. Wat vervelend dat zich dit weer de kop opsteekt. Doe er wel voorzichtig mee.

Groet
  3. Mieke:
    4 juli 2014
    Daar heb je al meer last van. Voorzicgtig zijn want het kan slopend worden.
    Goed op jezelf passen. Lief dat iedereen zo meeleefde doet goed aan!
  4. Ingrid:
    8 juli 2014
    Fijn dat iedereen zo met je meeleeft en met je begaan is.
    Geniet nog maar lekker!!
    Knuff van ons.