Op naar de laatste camping in Gemünden am Main

24 juni 2014 - Gemünden am Main, Duitsland

Dinsdag 24 juni 2014

Om half 11 is iedereen al klaar om te vertrekken en er wordt ook geen seconde gewacht. Een voor een vertrekken de vakantiegangers, richting Gemünden am Main.

Ik moet zorgen achter Ella en Co te komen, zodat ik hen kan volgen.

Het wordt een voorspoedige reis.

In Bamberg wordt aan de weg gewerkt en ook onderweg is dat hier en daar het geval. Maar dan, als we de A7 bijna afgaan, begint het landschap te veranderen. Het wordt heuvelachtiger met veel bossen op de hellingen.

Daarna volgt een mooie weg, die golvend door het landschap loopt door kleine dorpjes.

Het is heerlijk rijden en ik merk dat ik het zelfs leuk ga vinden met de caravan te rijden. Ik ben er nu wel vertrouwd mee geworden. Een fijn gevoel. Veel doen is dus de remedie.

We komen met zijn drieën mooi op tijd voor de Mittagruhe begint aan op camping Saaleinsel. Een mooie camping en een fijn kampeerveld. Mijn plekje is tussen Hermine en Femy en Frits in. De caravans staan in twee lange rijen.

De caravan en luifel opzetten gaat prima.

Aan het einde van de middag is er weer overleg en dit keer hebben we een tent tot ons beschikking.

Op Campingplatz Saaleinsel hebben we een heus onderdak om bij elkaar te zittenMet zijn allen in de tentDSC05320

Jan heet iedereen welkom op de laatste camping en er worden weer wat afspraken gemaakt.

De groene lamp gaat dit keer naar Bert.

Jan is de 'baas' en Harry de 'baas' van het geld

Het happy hour vorige keer beviel goed. Dus a.s. donderdag om 5 uur met hapjes en drankjes nog een maal een happy hour. Dat komt vast wel weer goed.

De vier dames besluiten het einddiner a.s. zaterdag samen te gaan regelen. Ook dat komt vast goed. We hebben er zin in. Harry, onze kassier, zal met ons wel de financiën doornemen.

Het moet een gezellig afscheid worden met sketches, liedjes etc. Frits zal alles aan elkaar praten.

Wim zorgt voor de muziek. Nou, de rest komt dan vanzelf.

Dames-diner aan de picknicktafel in gezelschap van onze fan Guus DSC05323

DSC05326 DSC05327

De vier dames besluiten samen te gaan eten. Achter de caravans, op een groot grasveld, staat een picknick tafel met daarboven een grote parasol. Dat lijkt ons een prima restaurantje. Met eten en drinken installeren we ons daar. We hebben wel een gast: een fan van de Duitse voetbalploeg, net 60 geworden. Een prachtige pop met lieve lach en snor. Petje op. We dopen hem Guus. Vraag niet waarom.

Ondertussen kunnen we al wat ideetjes opperen.

Ik krijg daarna Ella en Co op de koffie en een drankje. Als het begint te regenen zetten we ons gesprek voort in de caravan. Het is deze vakantie voor het eerst dat ik regen hoor op het doek en het dak. Morgen zien we wel wat het wordt. We verwachten met mooi weer naar Lohr am Main te kunnen fietsen.