Lohr am Main

25 juni 2014 - Lohr am Main, Duitsland

Woensdag 25 juni 2014

Ja, ook vanmorgen nog wat regen. Koud is het niet.

Wie zit daar nou midden op het grasveld, naast de SKC-vlag? Dat is onze Guus. Gezellig dat hij even aankomt. Maar daar blijkt niet iedereen het mee eens. En hij wordt dus weer terug gebracht naar zijn plekje aan de picknick-tafel.

Guus komt op bezoek  Hij is blij bij ons te zijn

Het duurt wat langer voor iedereen op gang komt. We kijken het allemaal even aan.

De bridgegroep gaat de overgebleven partijen afmaken. Er moet toch een winnaar uit komen.

Ina en ik rijden naar het dorp en doen wat boodschappen in het centrum, bij de Netto, dicht bij het station. Gemünden a. M. heeft een heel mooi, oud centrum.

Het is inmiddels droog geworden en de zon schijnt ook weer! Met nu en dan nog wel een donkere wolk.

Om 2 uur vertrekken we voor een bezoek aan Lohr am Main. Het is ongeveer 15 km. fietsen over een goed fietspad langs de Main. Het pad ligt wel dichtbij de weg.

In Lohr drinken we eerst wat op een terrasje. We komen Ans en Floris nog tegen en die komen erbij zitten.

Een heerlijk terrasje om koffie te drinken        Wat is Lohr am Main mooi      Voor Ella

Dan gaat ieder zijns weegs en ga ik met Ina en Ria verder dit mooi gerestaureerde stadje bekijken.

Hermine is vandaag even naar de dokter om de wond te laten bekijken en voelt ook nog niet veel voor zo'n fietstochtje. Zij zal in Gemünden de restaurantjes eens gaan bekijken.

We volgen de Altstadt Wanderungs-borden en we zien het ene mooie pandje na het andere.

We bewonderen een oorlogsmonument.

Een interessant monument voor gevallenen   DSC05353     DSC05351  DSC05352

DSC05354   DSC05356

Maar ook het paleis van Sneeuwwitje. We zijn niet naar binnen geweest. We hebben haar dus niet persoonlijk gezien.

Hier woont Sneeuwwitje  met haar zeven dwergen

De terugtocht gaat langs de andere kant van de Main. Dit pad ligt mooier en hier is geen verkeer langs het fietspad, behalve een trekker met hooirollen.

Kaart van de loop van de fietsroute langs de Main

Dan zien we Gemünden alweer liggen te pronken in het zonnelicht.

Gemünden komt in zicht

We hebben niet veel idee om te gaan koken, ook al hebben we wel boodschappen gehaald. We strijken neer op het terrasje in het midden van het centrum en eten er heerlijk.

Ina iets minder. Ze wilde de Semmelknödel proberen, maar die viel toch wat tegen. Ria en ik hadden heel wat schnitzel op ons bord. Even wat doorschuiven...

Hermine blijkt een productieve dag te hebben gehad. Het been ziet er goed uit en ze heeft een aantal restaurantjes bezocht.

We besluiten er meteen verder werk van te maken en gaan op de fiets even naar het restaurantje waar we denken een fijne maaltijd te kunnen krijgen zaterdag in een mooie ambiance.

Het gesprek met de gastvrouw daar verloopt wat lastig, maar we denken goed de nodige afspraken te hebben gemaakt.

Na negen uur 's avonds, we zijn terug op de camping  Ha, Ina komt met koffie

1. Peter en Ria:
    4 juli 2014
    Vandaag was eten bijna belangrijker dan dat leuke stadje? Tja, moet kunnen, lekker eten en vakantie hoort bij elkaar.
  2. Mieke:
    4 juli 2014
    Er zullen heel wat pondjes door de mondjes zijn gegaan zo te leze.