Gemünden am Main, happy hour

26 juni 2014 - Gemünden am Main, Duitsland

Donderdag 26 juni 2014

Ik ben op tijd op en ga wat foto's maken van de entree van deze camping. Ziet er leuk uit.

We zijn van harte welkom Hier kun je kano's huren  DSC05378

De camping ligt aan de Fränkische Saale en er is ook watersport mogelijk.

Met Ina ga ik vandaag Gemünden am Main nader bekijken. Dit stadje heeft veel moois te bieden. We maken bij het wandelen gebruik van de stadswandeling die we bij het Toeristen Bureau kregen.

De wandeling leidt ons naar boven, naar de burcht, waar al een tent staat opgesteld voor het feest dat aanstaande is.

We gaan steeds hoger tijdens onze wandeling DSC05388 DSC05389 We zijn bij de toegang tot de burcht DSC05392 De voorbereidingen zijn in volle gang. De tent staat er al voor het optreden Panorama Beneden wordt ook de kermis opgebouwd De Saale stroomt langs Gemünden

We gaan zelfs helemaal naar boven naar de burcht. Het naar boven lopen gaat me behoorlijk goed af.

Om 5 uur is de afspraak voor een laatste Happy Hour. En het werd een lang uurtje. Over achten, toen het fris begon te worden, werd er een punt achter gezet en ging iedereen naar de caravan terug.

Ans en Floris nemen 'verdrietig' afscheid

We namen afscheid van Ans en Floris, die ons eerder gaan verlaten vanwege de zilveren bruiloft van hun dochter. Wim, als altijd met zijn gezellige accordeon-muziek, speelt het toepasselijke 'Over 25 jaar'. Zie het stukje video.

Er wordt zelfs gedanst. Maar ja, we worden een dagje ouder. Het duurt dus niet al te lang, maar het voelt wel lekker, al dat bewegen.

En er wordt gedanst! DSC05421 DSC05423

Er is een prachtige sortering van lekkere hapjes. Wat heeft iedereen zijn best gedaan! Hierna hoeft er niemand meer te koken.

Happy hour, iedereen laat de lekkerste hapjes proeven  DSC05405  DSC05406

Er wordt heel wat af gepraat of zomaar lekker even gezeten en gekeken wat er om je heen gebeurt.

Er wordt ook heel wat afgepraat DSC05413 DSC05414 DSC05417 DSC05418 DSC05422

Ina is bij iedereen langs geweest om te inventariseren wie zaterdag wat wil eten. Na het happy hour gaan wij naar het restaurant om dit met de cheffin door te nemen. Er blijken toch nog wat onduidelijkheden te bestaan.

In de caravan van Ria wordt al gefröbeld. Er worden smileys gemaakt die bedoeld zijn voor de tafelschikking zaterdagavond. We hebben er veel plezier bij.

Afgesproken wordt dat Hermine nog eens met naar het restaurant gaat de volgende morgen om zaken op te klaren.

Het is een leuke klus, die smileys. En het resultaat mag er zijn.

Wat een vrolijke flessenlikkers

1. Peter en Ria:
    4 juli 2014
    Nou, die smileys mogen er zijn hoor. Wat een gezellige groep heb je getroffen. Je kunt er alle kanten mee op.
  2. Jan en Elly van Meer:
    5 juli 2014
    Leny, het is een geweldig goed en uitgebreid verslag. Je hebt niets vergeten te vermelden. Je maakt er nachtwerk van want je wilt de klus geklaard hebben voor je weer op vakantie gaat. Ik weet hoeveel tijd erin gaat zitten, maar het is wel leuk werk om te doen.
    Bedankt alvast voor deze mooie herinneringen op papier.
    Een fijne vakantie en goed weer.
    Jan en Elly
  3. Louise en Jan:
    7 juli 2014
    En zo werd het ook nog reuze gezellig met de accordeon-muziek van Wim.
    Natuur, cultuur en ontspanning in je vakantie. Klasse !