Langs de Main naar Karlstadt

27 juni 2014 - Karlstadt, Duitsland

Vrijdag 27 juni 2014

Vandaag, nu ik dit schrijf, is het 27 juli en de vakantie langs de Main is afgelopen. Maar jullie hebben nog een paar dagen tegoed. Hier komt het vervolg.

Deze vrijdag ochtend verloopt rustig.

Hermine komt terug met de mededeling dat alles opgeklaard is met de cheffin van het restaurant.

We buigen ons nog over wat details voor de aankleding zaterdagavond.

's Middags fiets ik met Ria en Ina, langs de Main, naar Karlstadt. Onderweg zien we een deltavlieger.

Onderweg naar Karlstadt zien we deze deltavlieger

Karlstadt, een oude stad. Vroeger waarschijnlijk welvarend. Dat is ook nu nog wel te zien. De vakwerkhuizen zijn groot en mooi versierd.

In het centrum is een prachtig plein, met waterpartij DSC05442 DSC05444 DSC05445 DSC05456 DSC05459 DSC05460 DSC05461 DSC05465

We vergeten natuurlijk niet koffie te drinken en wat lekkers erbij te eten in de Konditorei bij de Marktplatz. We zien prachtige gebouwen en doorkijkjes.

We volgen de stadsrondwandeling en bezichtigen de kerk met een bijzonder interieur. Zoals we al eerder hebben gezien, is het een combinatie van oud, met veel goud in dit geval, en modern. Prachtige gebrandschilderde ramen.

DSC05446 DSC05447 DSC05455

Dan door de stadspoort en langs de Main naar de brug die ons naar de andere kant brengt.

Ook in Karlstadt hebben ze te maken met hoog water Daar boven ligt de burcht Dat is toch wel klimmen!

Hier vinden we de trap die naar boven, naar de burcht leidt. Een mooie wandeling en goed te doen. Boven gekomen blijkt de burcht een goed behouden ruïne. Het uitzicht over de omgeving is bijzonder mooi.

Hoera, we zijn boven. Een mooie ruïne, he... Wat een uitzicht, wat een achtergrond voor ons. DSC05482 Panorama Karlstadt DSC05487 Het kindercircus wacht op toeschouwers DSC05490 DSC05494

Heen hadden we een goed fietspad, vrijliggend van het verkeer. Wel reden er steeds goederentreinen langs.

Terug proberen we de andere kant van de Main. Mooi, maar minder gemakkelijk te rijden. Soms is er geen fietspad en moeten we de regionale weg gebruiken. Er wordt hard langs ons gereden. Maar alles gaat goed. Soms hebben we keus de drukke weg of een karrenpad. Gras in het midden en de weg bestaat voornamelijk uit steenslag. We zijn dus wel blij in Gemünden aan te komen.

Hier lokt het terras met een mooi menu. Hebben we wel verdiend...

1. Mieke:
    22 juli 2014
    Leuk om toch nog zo het laatste reis verslag te lezen krijg er zelf ook zin in om het met de auto te doen. Bespreken we wel wanneer we je zien volgende maand.
  2. Peter en Ria:
    22 juli 2014
    Leuk dat je de ontbrekende dagboekverslagen toch nog aanvult.
  3. Louise en Jan:
    23 juli 2014
    Hoi leny,
    Ja, aan alles komt een eind. Zo ook aan deze vakantie. Bedankt dat je ons middels verslag en foto's deelgenoot hebt willen maken van je belevenissen gedurende je reis.
    Wij genoten mee. Verder een behouden thuiskomst gewenst.
    Groetjes van Louise en Jan.