28 juni 2014, de laatste dag van Reis 1430 van de SKC

28 juni 2014 - Gemünden am Main, Duitsland

28 juni 2014

Ja echt, de laatste dag is aangebroken. Daarna rest ons alleen nog de terugreis naar Nederland.

Dat betekent dus dat de caravans weer reisvaardig moeten worden gemaakt. De een wil héél vroeg vertrekken morgen, de ander kan het wat rustiger aan doen.

Maar terwijl iedereen met reisvaardig-maken bezig is, is de 'damesfeestcommissie' ook met het afscheidsdiner bezig. Niet dat we zelf hoeven te koken, maar er is toch nog het een en ander te doen om er een geslaagde avond van te maken.

We arriveren al vroeg bij Gasthof Zur Linde. Wat een bloemenpracht aan weerszijden van het terras.

DSC05498DSC05500DSC05501

Alles wordt in gereedheid gebracht om onze mede-reizigers te ontvangen voor een heerlijk diner.

Eerst wat overlegDSC05505Ina zorgt dat alles keurig op tafel staat

De kok doet zijn bestVoor de tafelschikking zijn smiley's en bloemen uitgekozenMmm, dat ziet er heerlijk uit

De gasten hebben hun plaats gevonden Laat het diner maar beginnen

Een openingswoord van ceremoniemeester Frits Mijn woordje is in het Afrikaans

Na het voorgerecht kan Frits de winnaar bekend maken van de bridgedrive: Ria

De winnaar van de bridgedrive is bekend: Ria

Elly en Jan laten zich niet onbetuigd: nog één voordrachtje tot besluit.

Een voordracht door...? Ja, Elly en Jan

Maar het diner laat niet op zich wachten: opscheppen maar.Tijd om op te scheppen DSC05531

Ton en Wim hebben ook nog een duit in het zakje te doen. Iedereen wordt bezongen en het refrein laat zich gemakkelijk meezingen. En de begeleiding wordt door Wim verzorgd. Wat een team, die twee.

DSC05525 Het refrein!Ton heeft voor ieder een leuk woordje Begeleid door Wim

Bekijk de video 'Met de SKC gaan fietsen' om te zien en te horen hoe mooi er werd gezongen!

Jan doet ook zijn woordje, als coördinator van deze groep SKC-ers.

Ook Jan krijgt nog het woord

Dan is het tijd voor het dessert.

Als afsluiting een heerlijk dessert

De coördinator en de financiële man worden natuurlijk bedankt voor al hun goede zorgen. Het cadeau wat daarbij hoort, is behoorlijk zwaar voor Tonny.

Tonny torst een zwaar bedankje voor Harry en Greetje En voor Jan en Elly

Dan is het tijd om nog even na te genieten en te zingen, met begeleiding.

Het staat op de video, 'Het einde'. Veel plezier ermee.

Nog even nagenieten voor we naar de camping terug gaan

1. Jan en Elly van Meer:
    26 juli 2014
    Hallo Leny, een prachtig verslag heb je van onze reis gemaakt. Het was heel fijn om jullie in de groep te hebben. De 4 dames waren zeer zelfstandig, ondernemend, sociaal, stimulerend, vindingrijk, vriendelijk, vrolijk en jullie hebben je ingezet om er een gezellige en kostelijke afscheidsavond van te maken. Jouw inleiding in het Africaans, kan niemand je nadoen. Jij kunt zo mooi en rustig praten. Een goede onderwijzeres!!! Geweldig, we hingen aan je lippen.
    Het reisverslag dat jullie met vieren voorlazen, was ook geweldig goed. Onze complimenten aan de samensteller, Hermine.
    Zelf kon ik het ook niet nalaten om een verslag bij de foto's te maken. Ik heb het naar de SKC gestuurd en het zal wel op de site te lezen zijn.
    Wij hopen jullie nog vaak op onze reizen te ontmoeten.
    Bedankt voor alles.
    Jan en Elly