Vrijdag 24 juli 2015

24 juli 2015 - Richards Bay, Zuid-Afrika

Naar de Seaman's Mission

Het regent weer en houdt de hele dag flink aan.

We hadden plannen om twee dagen naar Eshowe te gaan, naar Shakaland cultural village. Maar met dit weer betekent het tot je enkels in de blubber lopen. Alles gebeurt buiten. Twee dagen later horen we dat er 180 mm is gevallen.

Als je toch iets wil zien van Shakaland: hier is de link.

Zodoende heb ik vandaag tijd om wat blogs in te halen. (Maar die hebben jullie inmiddels al gelezen).

We besluiten 's avonds te gaan eten bij de Mission to seafarers. Beter bekend als de seaman's mission. Eric is hier wel bekend door zijn werk in de haven.

De ingang van de seaman's mission bij de haven van Richards Bay DSC07462Iedereen is er welkom DSC07463

Ook kent hij pastor Mark goed.

Pastor Mark Classen DSC07466Proost en smakelijk eten DSC07464Er is gezellige muziek DSC07465

Het eten smaakt ons prima, met een lekker wijntje erbij. Ik word hier steeds gereden, dus kan ik bij het eten wel een wijntje drinken. Lux, hoor.

Er lopen verschillende zeelui rond, die met hun boot hier in de haven liggen.

Het geheel drijft grotendeels op vrijwilligers. Ook de muziek wordt wekelijks door vrijwilligers verzorgd. Gezellige muziek, bij het eten. Maar op een gegeven moment is het gedaan met rustige muziek. Het gesprek dat we op dat moment met pastor Mark hebben, wordt er wel door bemoeilijkt.

We bekijken nog even de kapel, waar elke week een mis wordt gelezen.

De mission is onderdeel van een wereldwijde organisatie. Kijk maar op hun website.

De kapel DSC07467De consecratie was in 1998 DSC07468

1. Ria:
    11 augustus 2015
    Zonde van de regen, maar gelukkig was je in goed gezelschap en werden het zodoende toch fijne dagen. Op zulke dagen prijs je je gelukkig dat je niet in een tentje hoeft te bivakkeren. ;)
  2. Jan Knijn:
    11 augustus 2015
    Dus het kan daar ook echt tropisch regenen. Jammer, maar een lekker etentje, een goed gesprek en wat een prachtige wandtapijten/kleden in de kapel