Een wandeling met Vujani

11 juli 2015 - Naledi Game Lodge, Zuid-Afrika

Zaterdag 11 juli 2015 middag

Na het ontbijt ga ik met Vujani wandelen. Samen met Elisabeth, Lia en Joop.

Noemde Vujani dit de mahonieboom? DSC07133

Samen wandelen DSC07130 De daggaplant DSC07131

Onder Vujani's begeleiding mogen we door het hekje in de elektrische bedrading. Dit weerhoudt de dieren van het benaderen van de lodges, waar wij logeren. De eerste dag werd ons dit al uitgelegd en het is natuurlijk voor iedereen logisch.

Op weg naar de rivier DSC07134

We wandelen met hem langs de Olifantrivier. Het water staat laag.

Hij vertelt ons alles over de prachtige bomen, die daar groeien, de planten en de sporen van dieren.

Sporen in het zand DSC07136We lopen het duin op en zien op een veilige afstand een kudde olifanten trekken van de ene naar de andere kant. Dichterbij komen is uit den boze.

Olifanten in de verte DSC07141Schade aangericht door de olifanten DSC07153

Na 1,5 – 2 uur zijn we weer terug.

Als ik op de veranda van mijn lodge zit, zie ik op de oever een stuk verderop weer een aantal olifanten. Het is olifantenmiddag.

Olifanten op de oever van de Olifantrivier

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ria:
    20 juli 2015
    Een mooie wandeling met de wetenschap van een goede bescherming, wat wil een mens nog meer op de vrije zaterdag? Nou, ik zou wel even met je willen ruilen.;)
  2. Lucie Hubers:
    20 juli 2015
    Wat fijn, dat je de olifanten zomaar, van dichtbij, in de wildernis kunt bekijken. Dat moet toch wel een echte belevenis zijn. Roan belde net even op, hij heeft een nieuw vriendje, Ben. Samen spelen ze veel in het water want in Oostenrijk is het heel warm. Hier is het aangenaam. Groeten. Lucie
  3. Jan Knijn:
    20 juli 2015
    Leuk om zo een wandeling te maken, dan ben je echt een met de natuur. Een wandeling zet ik meteen op mijn verlanglijstje