Woensdag 15 juli 2015

15 juli 2015 - Richards Bay, Zuid-Afrika

Woensdag 15 juli 2015

Het is heerlijk weer als ik wakker word. De veranda ligt volop in de zon. Nu, in de winter is het er heel lekker om te ontbijten en te lunchen. Bij het avondeten ligt het in de schaduw en eten we binnen. Aan tafel of evt. op de bank om om half 7 ´7de straat´ te kijken.

Lunch op de veranda DSC07320

'7 De Straat' is het Afrikaanse programma wat Mieke en Eric zoveel mogelijk dagelijks volgen. Het leven van alledag in Afrikaans sprekende families, waarin heel wat zaken behandeld worden. B.v. ongehuwd moederschap. Ook ziektes worden onder de loep genomen. We vragen ons, met de bewoners van 7de straat, af wat Charmaine mankeert. Zou ze met een bipolaire stoornis te kampen hebben? Maatschappelijke onderwerpen dus in een multicultureel gezelschap.

Verder is BVN voor hen heel belangrijk om op de hoogte te blijven wat in Nederland speelt. Alleen zijn er problemen met de decoder. Dus nee, geen BVN deze dagen.

Ja Peter, ik kan mijn Afrikaans spellen nu in de praktijk oefenen. Alleen hebben sommigen de gewoonte erg snel te praten. Ook op het SABC nuus in Afrikaans is dat het geval.

Deze morgen bekijken Mieke en ik uitgebreid de tuin en praten met Bossie, de buurman. Over de muur....

Met Mieke in haar tuin DSC07295  Een praatje over de muur DSC07297

Mieke kiest bloeiende bomen en struiken die vogels en vlinders aantrekken. En in verschillende kleuren bloeien.

Hibiscus DSC07298        Purple DSC07301De besjes DSC07302

Mannikins zijn schattige kleine vogeltjes. Ik vind ze heel grappig. Zij kunnen heel gebroederlijk/zusterlijk naast elkaar eten en water drinken uit het vogelbad. In tegenstelling tot de mussen, die nogal twistziek zijn.

Mannikins MDSC07318  In bad DSC07319

We maken er verder een rustig dagje van, na alle belevenissen en kilmeters afleggen. Zeker voor Mieke en Eric, die de laatste week een kleine 2000 km verreden hebben. Even rust is heel goed voor een mens.

Wit DSC07305Nog meer padda's DSC07313Paars DSC07307

Paddaboom vrugt DSC07312Wit DSC07305Hertshoorn DSC07314Overzicht DSC07324

1. Ria:
    25 juli 2015
    Peter laat weten dat hij wat achteruit gaat met het Afrikaans, maar hij blijft zijn best doen. Een lekkere rustige dag voor jou, terwijl wij onze laatste volle dag in IJsland hadden. We zijn druk bezig de foto's van de reis in een mooi boek te zetten als herinnering aan een onvergetelijke reis. Die aangename klus staat jou straks ook te wachten, want ik zie heel wat mooie foto's voorbij komen.