21 augustus Naar Apen/Nordloh

21 augustus 2015 - Apen, Duitsland

Vrijdag 21 augustus 2015

Naar Apen/Nordloh

Zoals we hadden gepland, vertrekken we tegen half 11 om richting Duitsland te gaan.

Het is weer een prachtige dag en we hebben een voorspoedige reis. Om 5 over half 12 zijn we op campingplatz Nordloh. We wilden in ieder geval voor de Mittagruhe daar zijn. In Duitsland zijn veel campings gesloten tussen 13.00 uur en 15.00 uur. Maar dit blijkt hier niet het geval te zijn.

Omdat in de beschrijving van de reis gewaarschuwd wordt via de parkeerplaats te rijden, belanden we op het sportveld. Ja, dat was iets verder dan de parkeerplaats. We laten de caravans en auto's staan. We zijn niet alleen. Henny en Kees volgen ons. Ze dachten dat wij het wel wisten...

Eerst even naar de receptie. We krijgen plaatsen aangewezen bij het meer.

We maken een rondje om te keren over het sportveld (ruimte genoeg) en vinden een mooi plekje aan het water. Het is inmiddels behoorlijk warm. Maar uiteindelijk staat alles en is er tijd voor thee en een boterham.

Het is heel gezellig aan het meer te staan. Er wordt met kleine bootjes gevaren, gezwommen, gespetterd.

Ook zondag is het mooi weer DSC07624

Later maken we een wandeling met Finder, de hond van Fred. Rond de camping.

Maak kennis met Finder DSC07585

Leren we gelijk de omgeving een beetje kennen.

Inmiddels zijn onze reisgenoten gearriveerd. Jan, de kassier, staat naast me. We horen dat er een bijeenkomst zal zijn om 7 uur. Dat geeft ons tijd om nog met elkaar te eten.

Fred gaat aardappeltjes bakken met smac en een uitje. Ina en ik zorgen voor een uitgebreide salade. Het smaakt ons prima.

De kok aan het werk DSC07584 Eet smakelijk DSC07587

Dan op naar de caravan van onze reiscoördinator Bert. We doen een kennismakingsrondje en er worden een aantal afspraken gemaakt. Ik zal mijn blog voor iedereen beschikbaar stellen.

Nog even afwassen voor het donker wordt.

Het is een prachtige, rustige avond. Windstil. Geen rimpeltje op het water van dit meertje.

Het is zulk lekker weer dat we nog een tijd buiten zitten te praten.

1. Ria:
    24 september 2015
    Een korte rit, mooi weer en een heerlijk maaltje, dat klinkt als vakantie!
  2. De kassier:
    28 september 2015
    Ja, ik dacht ga maar aanschuiven bij dit drietal niet wetende dat het een trio was. Gelijk maar de handen geschud dan weten ze een beetje wat voor mannetje hier is aankomen waaien. Van Leny wist ik dat ze veel geld voor mij had mee genomen, ja en zulke vrouwen moet je een beetje verwennen. Goed gedaan meid leuke kennismaking. Groetjes Janka