25 augustus Naar Jarplund

25 augustus 2015 - Jarplund-Weding, Duitsland

Dinsdag 25 augustus 2015

Op weg naar Campingplatz Jarplund

Het mooie weer wordt instabiel. Gistermorgen, onze laatste dag op deze camping, werd ik wakker met regen op het dak. In bed lijkt het altijd erger dan buiten. Een paraplu was niet eens nodig. De voorspelling was niet geweldig, maar het viel erg mee.

Er gingen mensen fietsen of met de auto weg.

Fred bracht zijn fiets vroeg naar de fietsenmaker en ik maakte een afspraak met dr. Matzwigh. Vrijdag had ik mijn teen gestoten en de nagel lag grotendeels los. En nu begon het te ontsteken. Het werd dus een rustig dagje. Wel tijd om dan een rondje rond het meer te lopen.

De fiets is weer prima in orde. Ina had nog een nieuwe bel nodig na haar valpartij en ik heb van alles om de ontsteking te lijf te gaan. Alles sal reg kom, soos die Afrikaners sê.

Iedereen ruimde op, we zaten 's avonds nog even in de kring voor de routebespreking en er werd nog een potje jeu-de-boule gespeeld.

Vanmorgen regende het weer. Maar al met al viel het tijdens de rit naar Jarplund mee. Maar de kwartiermakers, Dora, Bert en Jan, hadden onderweg veel regen gehad.

We vertrekken om 10 voor 10. Ina, Fred en ik reden weer samen. Dat gaat prima. Fred voor, Ina in het midden en ik sluit de rij. De walkie-talkie werkte niet. Ina en ik vroegen ons dan ook af waar Fred ons mee naar toe nam toen hij de snelweg opeens af ging. We kwamen door allerlei dorpjes tot hij ergens stopte. Hij vroeg zich hetzelfde af. Zijn navigatiesysteem gaf een omleiding aan i.v.m. file. We zochten een plek om goed te kunnen draaien om weer terug te gaan naar Autobahn 7, richting Bremen/Hannover. We kregen net nog het staartje van de file. De rest hebben we dus (happily) gemist.

De reis verloopt voorspoedig. Hier en daar file of langzaam rijdend verkeer door wegwerkzaamheden. Er wordt veel aan de weg gewerkt in Duitsland.

Rond half 4 komen we aan en nu staan we, op een beetje hellend terrein, op Campingplatz Jarplund. Maar weer wat geleerd. Hoe je je caravan dan toch waterpas kan zetten.

Als het opzetten gedaan is, is het tijd om uit eten te gaan. In Café del Sol, tegenover winkelcentrum Förde Park, smaakt het eten en de wijn, sapje of een biertje ons prima. Dan op de fiets terug. We zien wat dreigende wolken. Maar we zijn op tijd terug om de bui binnen af te wachten. Op wat druppels na.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mieke & Eric Bismeyer:
    26 september 2015
    Leuk verhaal over een heerlijk tocht ondanks de regen.
    Hoop dat je teen inmiddels weer in orde is want dat kan een lelijke handicap zijn.
    Groeten aan Walter en Fred (leuk dat we Fred nu ook ontmoet hebben).
    Wij zijn ook weer op honk in Richards Baai.
    Tot de volgende keer.
    Mieke en Eric
  2. Ria:
    27 september 2015
    Een stukje verder op de reis. Die regen moet niet doorzetten hoor, dat is niet leuk en die teen moet maar snel genezen.
  3. Louise en Jan:
    28 september 2015
    Een zere teen is vervelend. Kusje er op?
  4. Bert bronts:
    28 september 2015
    Dag Leny,
    Leuk , hoe je de eerste dagen van de reis beschrijft. Ook de foto's ondersteunen je relaas. Je had schrijfster moeten worden.
    Ga zo door . We genieten ervan.
    groeten

Bert