27 augustus Op weg naar Denemarken

27 augustus 2015 - Bryrup, Denemarken

Donderdag 27 augustus 2015

Op weg naar Denemarken

Het heeft vannacht flink geregend. Ook vanmorgen regent het zo nu en dan.

Gisteren heb ik met Fred en Ina gepland via Ribe naar Bryrup te rijden. Maar de vooruitzichten zijn slecht. Veel wind en veel regen, vooral aan de kust. We laten dit plannetje dus maar varen.

Als het even droog wordt ga ik eerst maar het buitengebeuren in orde maken. Binnen kan ook als het regent. Het meeste zit al in de caravan, het elektra afsluiten en de auto aankoppelen. Omdat ik op een helling sta is dat iets minder simpel dan anders. Als de koppeling boven de kogel staat kan hij niet lager. Net niet genoeg. Dus eerst even nadenken hoe dat aan te pakken. Eerst de pootjes aan de voorkant van de caravan weer uitdraaien. Dan het neuswiel helemaal omhoog zodat hij weer genoeg omlaag kan. Pootjes weer opdraaien en dan hangt de caravan weer keurig achter de auto. Veel geleerd deze dagen.

Opeens vertrekt iedereen. Het lijkt wel een besmettelijke ziekte. Met gevolg dat ik Ina en Fred niet meer zie. De weg leent zich er niet voor om te gaan staan wachten.

Op de Autobahn 7 kijk ik op de eerste parkeerplaats of ze daar misschien wachten en dan nog eens bij de Deense grens. Geen Ina of Fred. Ik besluit gewoon door te rijden naar Bryrup, naar onze camping. Er zijn ook geen andere SKC-ers te zien. Toch zegt TomTom dat ik de goede kant op ga. Ik rijd lekker rustig met een gangetje van 80 km per uur. Men zegt dat je je hier goed aan de snelheid moet houden. Of de Denen dat ook weten...?

Ik word ingehaald door twee bekenden: Bert en Dora met Jan in hun kielzog. Ik probeer bij ze te blijven rijden, maar dat rijdt niet prettig. Soms wat sneller dan mijn snelheid, dan weer langzamer. Toch kan ik ze wel blijven zien. Ze besluiten een parkeerplaats op te gaan. Kunnen we samen de koffie opdrinken, die ik vanmorgen heb gezet. Maar dan rijden ze weer door, zonder te stoppen. Ik besluit toch even te pauzeren. Even een plasje en als ik dan uit de caravan stap staat Fred bij de deur. Na zo'n 100 km vonden zij het ook tijd om even te stoppen. Dus we hebben elkaar weer gevonden en na de koffie rijden we gedrieën naar Bryrup. Het laatste stuk is het meest interessante deel van de reis hier naar toe.

De camping ziet er goed uit. Mooie plaatsen en we staan op een gezellig manier bij elkaar.

Opzetten op de nieuwe camping DSC07687

Iedereen gaat druk in de weer met het opzetten van voortenten en luifels. De tafels en stoeltjes komen naar buiten. Met hulp staat mijn luifel ook weer mooi. Ik ga eens contact opnemen met de leverancier, want het is echt geen gemakkelijk systeem om alleen op te zetten. Zoals gezeMaar in deze groep hoeft dat ook niet. Hulp komt vanzelf naar me toe. Zelfs een aanbod voor twee extra linker handen....

Douche en toilet zien er super uit. Morgenochtend maar eens uitproberen.

Ad heeft Ina, Fred en mij uitgenodigd voor het eten. Hij maakt een lekker kerrie en rijst gerecht op de skottel.

Aan de koffie bij Ad DSC07690

Na het eten maak ik een kort wandelingetje om uit te vinden waar dat beekje, wat ik hoor, zich bevindt. Het loopt vlak achter mijn caravan langs. En over het water ligt een oude spoorrails. Waar komt die vandaan en gaat die naar toe?

1. Ria:
    29 september 2015
    Nee dat is niet leuk als je met een gezelschap bent toch alleen te moeten rijden. Zeker ook als je al niet zo soepel bent weggereden. Een stromend watertje, een oude spoorail...Dát ruikt naar een mooi verhaal voor de winteravonden. ;)
  2. De kassier:
    1 oktober 2015
    Jammer Leny, weer een kans gemist, altijd ben ik standby, soms werd ik herinnerd dat wij zijn zelfstandige vrouwen. Op z,n Westfries gezegd stoere vrouwen!