28 augustus Bryrup

28 augustus 2015 - Bryrup, Denemarken

Vrijdag 28 augustus 2015

Bryrup

Hoe zou het er buiten camping Bryrup uit zien? Vandaag maar eens op onderzoek uit.

Van verschillende mensen hoor ik dat fietsen een moeilijke hobby is hier. De heuveltjes zijn nogal steil en daarbij dus behoorlijke afdalingen. Mijn fiets is van de caravan gehaald, maar of ik die op deze camping zal gebruiken? Ik betwijfel het.

Na de koffie ga ik met Ina, Fred en Finder aan de wandel. Eens kijken of er misschien een leuk picknick plekje is waar we met de groep naar toe kunnen.

Ad is op de fiets al rond het meer geweest en kwam bekaf terug. Zonder een echt leuk plekje te hebben gezien.

Anderen gaan richting Silkeborg en komen onverrichter zake terug. Het is meer een mountainbike route dan dat je er goed kunt fietsen.

Vanmorgen begon de dag met een strak blauwe lucht. Het was heerlijk in de zon buiten te ontbijten. Maar toen de dag vorderde werd het heel wisselvallig. Jack aan, jack uit. Paraplu op, paraplu weer weg.

Bryrup heeft een heel, heel klein centrum met een supermarkt, bakker, een klein modezaakje (tweedehands?) en een benzinepomp. De belangrijkste dingen zijn er dus. Er blijkt ook een galerie te zijn. Morgen eens proberen te bezoeken.

We wandelen bijna het dorp uit en gaan dan op zoek naar een doorgang om langs het meer te kunnen lopen. Daar maken we een leuk, kort wandelingetje. We komen bij het gemeentebad in het meer, met een aanlegsteigertje. Het pad gaat langs grote tuinen achter de huizen, die op het meer uitkijken. Mooi wonen, hoor.

Een muurschildering in het centrum van BryrupDSC07692 Wandelen rond het meer DSC07694

Dan even langs de supermarkt en de bakker en weer naar de camping.

Vlak voor het eten beginnen Dora en Bert een spelplek af te bakenen. We gaan een Deens spel spelen: molka. Molka betekent waarschijnlijk 'blok'. Een spel met houten blokjes waarop getallen staan. Er is een groot blok om een van de blokjes omver te gooien. We worden bekend gemaakt met de spelregels en puntentelling en dan mogen we oefenen en vast ingooien.

Om 7 uur heeft iedereen gegeten en gaat de competitie van start. Het is leuk en er wordt veel gelachen. Het eerste spel wordt door Jan gewonnen en het tweede door Fred. Goed gedaan, heren.

Floris in aktie tijdens het molkaspel DSC07695 Ikzelf DSC07696 Renze DSC07698 Daar gaat het blokje DSC07699 Dora in aktie DSC07700 De fans langs de kant: Janny en Eef DSC07702

Dan is het tijd voor koffie en vertrekt ieder naar zijn eigen plekje.

1. John de Jong.:
    29 september 2015
    goed gedaan ,alsof het gisteren was.
  2. Ria:
    29 september 2015
    Wij hebben een aantal jaar geleden een fietsvakantie gehouden in Denemarken. Ondanks dat het bekend staat als fietsland en voor de Nederlanders heel goed te doen, is het ons af en toe ook tegengevallen. Het is behoorlijk heuvelachtig hier en daar. Prachtig land, dat wel, maar een goede conditie is wel nodig als je wilt fietsen. Niet overal natuurlijk.

Molka kunnen we natuurlijk tot op hoge leeftijd blijven spelen, lijkt me een leuk spel hoor, ik heb gelijk een mooie herinnering aan Jeu de Boules.
  3. De kassier:
    1 oktober 2015
    De camping en het sanitair was prima maar die Mette heb ik in mijn zak zitten. Een leuke vrouw maar of ze rekenen kan betwijfel ik voor mij heeft ze een stempel gekregen. Ze heeft ons veel rekenwerk bezorgt met haar mooie ogen.Zijn het je ogen is het je haar maar je ziet mij niet terug in de middle of noway.
  4. Mieke Bours:
    1 oktober 2015