Amsterdam-Johannesburg

24 september 2012 - Lelystad, Nederland

Hallo volgers,

Wat leuk dat zo veel mensen gereageerd hebben op mijn idee om een reisblog bij te gaan houden zodat jullie op de hoogte blijven van onze avonturen. En ook om zelf bij te houden wat we allemaal beleven.

We, dat zijn Lida Straat en ik. Voor wie een van beiden niet kent:: we zijn al jarenlang vriendinnen en hebben in die jaren samen heel veel mee gemaakt. Leuke, lieve en verdrietige dingen. Bijna zoiets als in voor- en tegenspoed.

gran canaria 01.2012 043_We ziin nu allebei alleen en Lida gaat met me mee nu ik Zuid-Afrika weer ga bezoeken. Afmaken, wat ik met Kees samen nog had willen doen. Voor mij een weerzien. Voor Lida een ontdekkingsreis van een nog niet gezien continent. We vinden het allebei spannend, ieder op onze eigen manier.

Het gaat dan eerstdaags beginnen. Ik heb, voor het eerst, routepunten ingevoegd. Maar ik weet nog niet waar de kaart is, waar het nu op moet staan. Je ziet, ik ben het nog aan het ontdekken. Wacht dus maar af wat je in de loop van de komende weken zult gaan zien. Als de techniek mee wil werken. Ik ben natuurlijk ook afhankelijk van de beschikbare wi-fi tijdens de reis.

We zijn nu nog aan het voorbereiden. Wat moet er mee? Wat moet geregeld worden? Voor mij zelfs: hoe laat ik mijn tuin achter en mijn vijver, die lijkt te lekken....

Donderdag 4 oktober vertrekken we vanaf Schiphol voor de vlucht naar Johannesburg. We vliegen met British Airways, omdat die op een prettiger tijd aankomt. In de ochtend. Fijn voor ons en onze gastheer en gastvrouw Eric en Mieke Bismeyer, met wie we de eerste twee weken op zullen trekken. 'Oude' vrienden, al van de tijd dat ook ik nog in Zuid-Afrika woonde. Met hen gaan we naar  Naledi Game Lodge van hun zoon Kjell en hun huis in Richards Bay. Maar dat komt allemaal wel aan de orde in de komende weken. We blijven uiteindelijk 5,5 week weg.

Zo, jullie zijn weer op de hoogte. Als je commentaar hebt, die mogelijkheid is er, hoor. We zullen alles lezen.

Veel groetjes en tot de volgende etappe.

Leny en Lida

1. Kees en Ada:
    24 september 2012
    Dag Lenie en Lida,

We zijn een paar jaar geleden ook door Zuid Afrika getrokken, ook in okt prachtig weer en wat een avontuur.Lenie het zal fijn en verdrietig voor je zijn .ik hoop dat je geniet en wens jullie veel inspiratie en avontuur toe.Ik denk met heimwee en mooie herinneringen terug aan Zuid Afrika.Een goede voorbereiding,mooie vlucht en veel plezier ook samen, lieve groet uit een warm Spanje Ada Zb.
  2. Mieke Bours:
    24 september 2012
    Leuk begin. het maakt veel duidelijk, over de reis zelf en jullie belevenissen. Ik ga het volgen; en hoop dat jullie een heel fijne reis hebben en gezond weer teruglomen. Ervaringen rijker.
  3. Leny:
    25 september 2012
    Eens proberen of het mij wel lukt
  4. Ria:
    Hallo Leny en Lida

Wat schiet dat hard op ineens. Morgen de laatste dingen doen, altijd nog een heel geregel, maar waarschijnlijk hebben jullie alles goed onder controle en lukt dat allemaal prima. We wensen jullie een goede vlucht en een warm onthaal in Zuid-Afrika. Het zal ongetwijfeld een bijzondere reis worden met veel indrukken. Misschien ook een combinatie van rouwverwerking en maken van nieuwe herinneringen om later op terug te kijken. Aan de reis zal het niet liggen, jullie hebben een fantastische reis voor de boeg en de tijd om het niet overhaast te hoeven doen. Natuurlijk volgen we jullie op de voet en wensen jullie een fantastische reis toe, vol met mooie ervaringen. (ik zou bijna jaloers worden).

Groetjes,

Peter en Ria
  5. Lucie Hubers:
    Hallo Lida en Leny,
    Wat een avontuur gaan jullie tegemoet. En wat heerlijk dat jullie het samen kunnen doen. Natuurlijk ga ik jullie volgen en ik zal met jullie twee meegenieten. Kun je ook foto's invoegen?
    Leny, ik wens je een heel fijne verjaardag toe.
    Jullie allebei: goede reis, fijne vakantie en kom gezond, vrolijk en uitgerust weer terug in dit koude kikkerlandje. Alle goeds! Lucie
  6. Elsdeschan:
    Hallo Lida en Lenie
    IK vind het fijn dat jullie zo goed moet elkaar op kunnen schieten
    en wens jullie dan ook een heel goede reis en gniet er alle
    twee van.
    groetjes Leen en Els
  7. Lida straat:
    25 september 2012
    Ja, hoor.Hier ben ik. Wat lief dat er al zoveel mensen gereageerd hebben. En Leny, wat heb jij een leuk bericht gemaakt. Ik verheug me er helemaal op en we maken er iets moois van. Onze mannen hadden niet anders gewild en we hopen maar dat ze stiekum meekijken.

Dikke kus Lida
  8. Rietje Snel:
    25 september 2012
    Ik wens jullie beiden een mooie reis en mooie gesprekken. Vooral veel plezier bij jullie nieuwe ervaringen.
  9. Ina Hölzel:
    25 september 2012
    Opeens is het bijna zover. Ik heb de kaart bekeken, heel handig om jullie zo te volgen! Ik wens jullie beiden een goede reis en veel leuke en fijne ervaringen toe, die je ongetwijfeld zult mee maken. Spannend!
    Groetjes, Ina
  10. Bep Straat:
    Hallo Lida en Leny,
    Ik wens jullie een hele mooie reis toe en kom terug met vele nieuwe indrukken en fijne ervaringen leuk om op deze manier op de hoogte te blijven en jullie te volgen.Kom gezond terug en geniet van al het moois.

Een hartelijke groet en liefs van Bep
  11. Louise en Jan:
    28 september 2012
    Hallo Leny & Lida,
    Wij wensen jullie een fijne tijd toe. En spannend zal het ook zeker worden. We volgen jullie reisverhaal op Leny's reisblog nauwgezet.
    En alvast voor Leny speciaal op zondag 7 oktober a.s. : "Van Harte Gefeliciteerd" met je verjaardag.
  12. Sietske:
    1 oktober 2012
    Hallo Leny en Lida
    Bedankt dat ik mee mag kijken met jullie reis, erg leuk.
    Ik wens jullie een hele goede reis toe met veel plezier en geniet er maar lekker van. Groetjes.
  13. Ina de Ruiter:
    Dag Leny en Lida,
    Klaar voor de start? Morgen gaat de grote reis beginnen. Ik wens jullie een heel mooie reis en een goed weerzien voor jou, Leny.
    Hartelijke groeten,
    Ina
  14. Lucie Hubers:
    3 oktober 2012
    Lieve Leny en Lida, ik wens julie een heel fijne reis toe en hoop dat jullie een geweldige vakantie hebben. Gewoon genieten van elke nieuwe vakantiedag. Kom uitgerust en gelukkig weer terug.
    Leny, alvast proficiat met je verjaardag van a.s. zondag. We zullen aan je denken en er een glaasje wijn op drinken. Alle goeds. Lucie
  15. Elsdeschan:
    Hallo Lenie en Lida

Wij wensen jullie een goede reis en geniet er vooral van.

groetjes Leen en Els
  16. Ger en Lia:
    Lieve Lida en Leny,
    Leuk hoor dat we jullie belevenissen mogen volgen.
    Wij wensen jullie een hele fijne tijd samen en ga vooral genieten.
  17. Christa Koopman:
    4 oktober 2012
    Hallo Lida en Leny,
    Wij wensen jullie een hele prettige vakantie. Geniet lekker en kom weer heel thuis. Neem vooral veel foto's dan kunnen we die onder genot van een glaasje wijn komen bekijken ;-)

Groetjes Bas en Christa & kids
  18. Tini deschan:
    4 oktober 2012
    Hallo Leny en Lida

Nogmaals een hele goede vlucht en geniet er maar goed van. Ben benieuwd naar jullie reisverhalen en fot's. Leny voor a.s. zondag een fijne dag en gefeliciteerd met je verjaardag.
    Liefs
  19. Richard en Desiré:
    5 oktober 2012
    We wachten met smart op een eerste blogje. Heel veel plezier daar met Lida en vrienden.
  20. Leny:
    6 oktober 2012
    Het is in de maak
    Veel liefs
  21. Lucie Hubers:
    6 oktober 2012
    Proficiat met je verjaardag Leny. Maak er samen een leuke dag van enne...geniet van het leven. Bedankt voor het korte berichtje, we weten nu tenminste dat met jullie twee alles goed is. Groetjes. Lucie
  22. Gre en Aad:
    7 oktober 2012
    Natuurlijk zijn we erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Lida,het sms-je bij aankomst was erg leuk. je spreekt de taal al goed. We wachten op nadere berichten. Genieten maar, en bedenk dat het hier dagelijks pijpestelen regent.
    Groetjes aan beide.
  23. Saskia Harte:
    8 oktober 2012
    Hallo Dames!
    Wat leuk dat ik ook mag meelezen wat jullie gaan doen.
    Ik wens jullie een geweldige vakantie toe, maar weet dat dit absoluut gaat lukken. @Lida, ik weet zeker dat Jan 'meekijkt' en zal meegenieten van al het moois wat je samen met Leny gaat beleven.
    Ik krijg er ook al echt zin in, over precies 6 weken zijn wij geland op Johannesburg….
    Dikke kus voor jullie, Sas