Bezoek aan Wertheim

11 juni 2014 - Wertheim am Main, Duitsland

Woensdag 11 juni 2014

Het is nog heel erg vroeg als ik wakker word na een onrustige nacht. Ik kan nog wel even blijven liggen, maar dat lukt toch niet zo lang. Het is nu nog zo stil (op de snelweg na) en koel dat het een lust is de camping rond te lopen en op verkenning uit te gaan.

De zwaan met vier jongen houdt me waakzaam in de gaten, maar ze gaan rustig door met poetsen. Zo heel lang duurt de wandeling niet. Maar het is fijn om langs de Main te lopen. De camping ligt vlak aan de rivier. Er is op dit vroege uur al binnenscheepvaartverkeer. De vaarroute is aangegeven met rode en groene betonning.

Bij de receptie koop ik internettijd en begin met het invoeren van de e-mailadressen van de andere groepsleden. Ik heb gisteravond aangeboden verslag te doen van onze reis. Iedereen krijgt een uitnodiging mijn reisverhaal te lezen. Ik ga mijn best doen het ook voor hen interessant te maken. Het versturen van de uitnodiging hiertoe mislukt. Google zegt: Oops, verbinding verloren. Later op de dag of morgen beter.

's Middags fietsen Ina en ik naar Wertheim. Een mooi fietspad langs de oever van de Main. Een beetje meer schaduw zou welkom zijn geweest. We zijn niet de enige SKC-ers met dit plan. We komen nogal wat mede-reizigers tegen.

Wertheim, oude stad op de plek waar de Tauber en Main samen komen. De oudste gegevens stammen uit 1183. Een buskruitexplosie uit 1619 en de verwoestingen van de Dertigjarige Oorlog maakten van de Wertheimer Burg, het kasteel van de familie Von Wertheim, een romantische ruïne. Aan het Marktplein staan vakwerkhuizen. Momenteel is men met restauraties bezig. Op de terrassen is het gezellig druk. De musea als het Glasmuseum en het Grafschaftsmuseum zijn zeker de moeite waard. Maar dat mag wachten tot er een regenachtige dag is. Vandaag fietsen we heen en dezelfde weg weer terug.

Om half 9 gaan we gezellig nog even bij elkaar zitten. Er wat anderen vandaag hebben gedaan en wat voor mogelijkheden er ook zijn. Ina en ik hadden al gesproken over naar Tauberbischofsheim te gaan met de trein en terug te fietsen. Dat gaat dus morgen gebeuren met een groepje.

DSC04796DSC04780DSC04788DSC04787DSC04789DSC04791DSC04792DSC04794

1. Mieke:
    12 juni 2014
    Geniet van je reis verhaal. Heb meteen zin in vakantie, maar zal nog even moeten wachten totdat wij aan de buurt zijn.
    Mooie fotos Leny van de bloemen, houd ik zelf ook zo van. Geniet maar fijn.
  2. Kees en Ada:
    12 juni 2014
    Wat een verhaal, een eind rijden, even benzine tanken en de weg kwijt raken, wat kan het soms vreemd gaan, wat een mooie foto's ,nog een heerlijke trein reis en fiets tocht en een gezellig tijd met elkaar als groep.
    Slaap lekker Ada
  3. Dinie:
    Hou leny,
    Het lijt me een leuke reis die je maakt.en mooi weer.
    Zelf zijn we net terug van een weekje Ijsland.
    Genoten.
    Nog veel plezier.
    Groetjes Dinie.
  4. Peter en Ria:
    12 juni 2014
    Ja, het gaat nu echt op vakantie lijken. De temperatuur al wat gedaald?
  5. Tni deschan:
    Hoi Leny

Volgens mij gaat het geel goed met alles n geniet van je de vakantie. Spannend hoor allemaal.

Lieve groet