Fietsen over Schinderhannes-Radweg

9 juni 2014 - Lingerhahn, Duitsland

Maandag 9 juni 2014

Het mocht dan even hebben geduurd voor ik in slaap viel, maar ik heb lekker geslapen en ga mijn dagelijkse kampeerroutine beginnen. Douchen, ontbijten en opruimen. Bed recht trekken. Het heeft allemaal niet zoveel om het lijf. Wat hebben wij kampeerders toch een simpel leven.

Gisteravond onder de koffie hebben we afgesproken vanmorgen om half 10 te vertrekken voor een fietstochtje over het fietspad dat is aangelegd over een voormalige treinrails. De Schinderhannes-Radweg. Wij fietsen het gedeelte van de camping naar Kastellaun. Aan het begin staat een gerenoveerde locomotief uit vervlogen tijden op een restant van de rails.

DSC04748

Er is genoeg schaduw om lekker te fietsen door een prachtig landschap. In Kastellaun is het o, zo rustig op deze tweede pinksterdag. Vanavond zal dat wel anders zijn, want het is Pfingsten Kirmis.

DSC04750

De weg naar het centrum van Kastellaun is een behoorlijke helling. Goed remmen om niet te hard naar beneden te gaan. We zijn geen twintig meer! De Konditorei is wel open en we laten ons de koffie en het gebak goed smaken. Aan lekker gebak ontbreekt het niet in Duitsland. Het begint van heel warm nu heet te worden. Het is weer zo'n zelfde hete dag als gisteren. Met nauwelijks een zuchtje wind. Gelukkig produceren we met fietsen onze eigen koelte. De klim, het dorp uit, is een flinke. Wat genieten we alle drie dat we elektrische ondersteuning hebben.

DSC04751

DSC04761

Op de camping gekomen zoekt ieder een lekker schaduwplekje op om van een mooie middag te genieten. En kan ik mijn tijd gebruiken om wat te schrijven.

Ina arriveert en ze laat haar caravan aangekoppeld staan, want morgen vroeg rijden we door naar Wertheim.

Opeens alarm. Hebben wij ook geen stroom, wordt er gevraagd. Nee dus. De receptie laat weten dat er over een half uur wel weer stroom is. Hopelijk voordat de koelkast te warm wordt... Opeens veel geraas en daar komen twee grote voertuigende camping op van Westnetz. Dan een hoop herrie. De toppen van de bomen blijken tegen de stroomdraden aan te komen en men gaat met elektrische zagen aan de slag. Is dat de reden van de stroomstoring​? Even later is de stroom weer hersteld. Gelukkig!

DSC04762

Verder verloopt de dag rustig. 's Avonds betrekt de lucht en begint het hard te waaien. Maar tot nog toe geen regen. Het wordt nu wel frisser.

Het lukt, geloof ik, wel met het internet wat hier aanwezig is. Ik hoor de reacties wel.

Morgen rijden we een kleine 200 km. Tot dan.

1. Lida straat:
    9 juni 2014
    Ja hoor Leny. Ik heb je verslag ontvangen en wat gezellig om dit te lezen. Leuk voor je dat Ina er is. En je hebt alweer lekker gefietst. Nogmaals goede reis morgen en welterusten.

Liefs Lida
  2. Desiré:
    10 juni 2014
    Hoi, alles gelezen. Ik hoop dat je geen last van het slechte weer hebt wat hier over Nederland raast. Veel plezier nog!
  3. Louise en Jan:
    Hoi Leny,
    Zo te lezen is het al een goede start.
    Wij zijn benieuwd naar de volgende dagen.
    Mooi weer en goede reis verder.
  4. Kees en Ada:
    Lieve Leny,

Weer eens iets anders als de stroom uit valt dat de boom toppen gesnoeid worden.
    Heerlijk he zo'n elektrische fiets een geweldige uitvinding.
    Mooie tocht en veel plezier, liefs Ada
  5. Susette:
    10 juni 2014
    Wat heerlijk een fiets met ondersteuning met die heuvels, komen ook net terug van vakantie, dus heb nog niet veel gelezen, heel veel plezier en veel mooi weer, gr. Susette
  6. Peter en Ria:
    12 juni 2014
    Een goed begin zeg. Ik kreeg al medelijden, maar nee hoor, dat hoeft niet een fiets met ondersteuning... Arme bomen, die moeten het loodje leggen omdat ze zo hard gegroeid zijn.