Wandelen en fietsen langs de Main

8 juni 2014 - Lingerhahn, Duitsland

Zondag 8 juni 2014

De eerste dag zit erop. De dag begon een beetje pesterig regenachtig. Zo nu en dan spetterde het in Lelystad terwijl ik nog wat spullen in de caravan zette.

En zo bleef het tot de grens met Duitsland. Waar het in Nederland nog wat drukker op de snelweg was, was het in Duitsland op de A61 ruim en vrij rustig. Net als in Nederland stonden alle vrachtwagens in rijen op de parkeerplaatsen te wachten tot de zondag voorbij zou zijn.

Vanaf de grens bij Venlo 199 km. over een weg die afwisselend door bos of uitkijkend over het dal liep. Ja, Ada, prachtige vergezichten. 80 km per uur. Heerlijk ontspannen rijden. Eindelijk is daar dan afrit 44, richting Laudert. Via Laudert naar Lingerhahn en dan is de camping gauw gevonden.

Camping Am Muehlenteich wordt door de eigenaar een van de mooiste campings van Duitsland genoemd. Inderdaad, de camping, gelegen in de Hunsrück tussen Rijn en Moezel, is een royaal aangelegd bospark, met volop bossen erom heen. Er is een zwemvijver. Maar mij kan die niet bekoren. Met de eigenaresse zoek ik een mooi plekje tussen allerlei soorten bomen om de caravan neer te zetten. Met hulp van Frits is dat ook snel gebeurd. Daarna word ik uitgenodigd voor de thee bij hem en zijn vrouw Femy. Dan zet ik nog even de luifel aan de caravan en word ik door buren, die uit Son blijken te komen, uitgenodigd voor een wijntje. Maar liever heb ik een sapje. Ik ben bang dat een wijntje slecht gaat vallen. Het is bloedheet en ik begin er wel last van te krijgen. In Lelystad was het vanmorgen 20 graden, maar op de camping is het nu, rond 5 uur, 31 graden en de hoogste temperatuur onderweg was 33 graden. Maar daar wist de airco wel raad mee.

DSC04753

DSC04765

Het is inmiddels tijd om te gaan eten. Het terras van de Biergarten is een heerlijk schaduwrijk plekje en de zalmfilet smaakt prima.

Daarna nog even koffie met Femy en Frits bij de caravan en als het donker begint te worden loopt de eerste dag ten einde. Voldaan probeer ik de slaap te vatten, maar dat duurt toch wel even.

DSC04763

DSC04764

1. Peter en Ria:
    9 juni 2014
    Fijn Leny, de eerste stap is weer gezet, de caravan staat en alles werkt zoals je dat verwacht. Jij doet het ook nog zoals verwacht. Ja, erg warm, daar zijn we niet aan gewend, maar regen en storm is erger zullen we maar denken.
    Groetjes, we reizen een beetje mee.
  2. Marcel:
    toppie... have fun!
  3. Tni deschan:
    9 juni 2014
    Geweldig Leny je mag trots zijn op jezelf. Gef jezlf maar een schouderklop. Geniet ervan en doe voorzichtig onderweg.
  4. Ingrid:
    Trots op je.
    Geniet er van.
  5. Mieke:
    10 juni 2014
    Ik geniet van je verhaal en de mooie fotos