Van Johannesburg naar Lydenburg

5 oktober 2012 - Lydenburg, Zuid-Afrika

Vrijdag 5 oktober

De formaliteiten bij Immigrasie op het vliegveld verlopen soepel.

We worden door Mieke en Eric verwelkomd en reizen in hun luxe Volvo verder.

Van Johannesburg gaan we via Middelburg en langs Dullstroom naar Lydenburg.

Onderweg, voorbij Dullstroom is een monument ter nagedachtenis aan een veldslag die hier begin 1900 is uitgevochten. Aan een kant van de weg is het monument voor de gevallen Engelsen en aan de andere kant voor de Boeren. Eric kan hier interessant over vertellen terwijl we de monumenten bekijken.

DSC00089Monument bij Ouhoutbossie

In Lydenburg logeren we in B&B Hadeda. We worden gastvrij ontvangen, nemen een welverdiende douche en gaan lekker even rusten.

Om kwart over 7 is het tijd om een hapje te gaan eten. De prawns (garnalen) en de wijn laten we ons goed smaken.

Dan op tijd naar bed, want morgen moeten we vroeg uit de veren.

Tot het volgende verhaal.

1. Sjoerdtje Bijkerk:
    7 oktober 2012
    Sorry, hier gaf je al aan waarvoor dit monument dient.
  2. Ria:
    7 oktober 2012
    Het is al gelijk hard werken, merk ik wel. Even lekker eten, maar dan op tijd naar bed, want de reis gaat beginnen.
  3. Thea en andre hofstra:
    7 oktober 2012
    leuk al iets van jullie te horen. en zo te zien laten jullie het je goed smaken. Leuk geniet ervan en we horen jullie weer.
    Groetjes vanuit Hoofddorp.
  4. Mieke Bours:
    7 oktober 2012
    Leuk hoor om via je blog "mee"te reizen. Wat waren jullie fit na zo'n lange reis... meteen aande slag om zo veel mogelijk te zien, heel begrijpelijk. We kijken uit naar het volgende bericht
  5. Kees en Ada:
    7 oktober 2012
    Lieve Leny,bedankt voor het verslag ziet er goed uit het is mooi toeven .Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, wens je een mooi inspirerend jaar met goede herinneringen.Zal vreemd zijn in een andere omgeving je verjaardag te vieren, hoewel Afrika niet vreemd voor je is.heel mooie indrukken en geniet ervan.lieve groet Ada
  6. Leo Erné:
    7 oktober 2012
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. En nu maar genieten.

XXX
  7. Jan en Thea Knijn:
    7 oktober 2012
    Voor het eerst op Leny's reisblog. ziet er goed uit. Leuk om zo op de hoogte te blijven. Proficiat met je verjaardag.We wensen jullie heel veel reisgenot. Hierbij Saskia haar email, die graag mee reist door Zuis-Afrika. [email protected] groetjes Jan en Thea
  8. Richard en Desiré:
    7 oktober 2012
    Leuk om even wat te zien en te lezen! Genieten jullie al een beetje of zijn jullie nog aan het uitrusten van de reis?

Groetjes R,r en D
  9. A Van Gerven:
    Hallo jarige job,
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk om zo met je mee te reizen. Geniet lekker van deze reis en tot mails.
    Ans en harry
  10. Mirjam:
    8 oktober 2012
    Fijn wat van jullie te horen. Gisteren al gelezen maar het lukte me niet een reactie te plaatsen. Dus bij deze poging twee.
    Lekker eten en korte mouwen, ziet er goed uit! Hier ook alles prima, mooi weer maar wel koud.
    We houden de blog in de gaten dikke kus uit Rutten.

Ps Mams je betaald de sms niet per letter hoor.
  11. Bart & Wil:
    8 oktober 2012
    Mooi hè, zo zit je in Lelystad en zo stap je het verre Zuid Afrika binnen. Voor jou, Leny, geen probleem immers op beide continenten voelt het voor jou als "thuis" komen. Op 7/10 nog jarig ook waarvoor alsnog onze hartelijke felicitatie. De garnalen en de wijn waren ongetwijfeld een eerste "feest"maal. Mooie en fijne reis gewenst. Door je verslag reizen we een klein beetje mee.
    Wil en Bart
  12. Louise en Jan:
    8 oktober 2012
    Heel interessant deze mail en wat leuk dat er foto's bij staan.
    Zo halen we tegelijk onze schoolkennis van het vak geschiedenis weer op.
    De boerenoorlogen (1880- 1881 en 1899-1902) Twee onafhankelijkheid- oorlogen van de Zuid-Afrikaanse Boeren tegen de Britten.
    We zien nu alweer uit naar het volgende reisverslag.
  13. Elsdeschan:
    8 oktober 2012
    Fijn dat jullie goed zijn geland.
    Ik zou zeggen geniet er van.
    Liefs Leen en Els
  14. Gre en Aad:
    8 oktober 2012
    leuk hoor de blog. Lida, ik had toch met je mee moeten gaan om je koffers te dragen.
    hart. groet
  15. Marcel:
    8 oktober 2012
    Leuk verslag... heel benieuwd naar de volgende
  16. Gusta:
    8 oktober 2012
    Hartstikke leuk!! Nog van harte gefelicfiteerd en geniet enorm van
    je reis OK?
    Liefs
    Gusta en Jaap
  17. Fred:
    9 oktober 2012
    heb de atlas weer te voorschijn gehaald om je te volgen
    erg spannend
  18. Agnes straat:
    10 oktober 2012
    Vandaag voor het eerst op jullie webblog. Leuk om jullie verloop van de reis hier mee te maken. Geniet van alles.
    liefs Agnes