Onze eerste gamedrive

6 oktober 2012 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Zaterdag 6 oktober

Vandaag is ons reisdoel het natuurreservaat Naledi van Kjell Bismeyer, de zoon van Mieke en Eric. Naledi is onderdeel van Balule Nature Reserve, behorend tot Groot Kruger.

Ontbijt in Hadeda is om 8 uur en we vertrekken om 9 uur voor de laatste paar honderd kilometer.

Het is weer prachtig weer. Maar heet dat het wordt! Uiteindelijk wijst de thermometer 37 graden aan. Dat is te voelen als we onderweg uitstappen om te kijken naar de oorsprong van de Olifantsrivier.

Links een wit streepje-de waterval

Het is 1 uur als we ons melden bij de ingangspoort van Balule Nature Reserve en we doorrijden naar Naledi.

We arriveren bij de toegangspoortWe gaan langs de Maroela Laan

We worden welkom geheten en naar de ontmoetingsruimte gebracht voor een welkomstdrankje, terwijl de bagage voor ons in Leadwood Lodge wordt gezet. Na het uitzicht te hebben bewonderd vanaf het uitkijkdeck gaan we naar onze kamers. Wat een plaatje! We krijgen de meest luxueuze lodge die er is. Wil je jezelf eens verwennen? Ga dan gerust hierheen.

Tussen onze twee riante slaapkamers, een voor Mieke en Eric en een voor Lida en mij, is een overdekte zitgroep waar een binnenruimte achter ligt. Daarvoor ligt een driehoekig bubbelbad te bubbelen. Alles kijkt uit op een lage afscheiding om de wilde beesten bij ons vandaan te houden.

Onze slaapkamerHet bubbelbad

Kjell geeft ons een rondleiding over het terrein. Wat is het veranderd sinds Kees en ik hier waren in 2000. Toen heel simpel vergeleken bij wat het nu is. Zo luxe en mooi. We voelen ons geweldig hierbij. Rondom is de bush waar we naar toe zullen gaan na ons te hebben geìnstalleerd in ons mooie, comfortabele onderkomen.

Maar eerst om half 3 een lichte lunch en we maken kennis met de andere twee gasten die hier logeren. Om 4 uur verzamelen we ons bij de landrover voor de eerste gamedrive. Gaan we deze dagen de Big Five te zien krijgen?

Het wordt een topdag! Impala's zijn overal te zien. Kudu, waterbuck. Van de olifanten mogen we ze gerust bekijken en een al wat oudere leeuw.

WaterbuckOud en bezadigd

We zijn onder de indruk van de olifanten die op ons af komen

Dames van Tri-Vox, hier is jullie olifant, zoals beloofd.

Heel opwindend, maar triest, hoor, een impala die nog een beetje ademt, maar is aangevallen door een luipaard. De luipaard heeft het laten liggen om zijn 'kill' later op te halen. Dat is voor Kjell en zijn twee collega's reden om hem op te sporen. Uiteindelijk vangen we een glimp van hem op, tussen de bossages. Maar hij is ons te snel af. Morgen misschien?

Als de zon onder is gegaan stoppen we op een mooi plekje voor een drankje en een snack, een 'sundowner'. En we proosten op een mooie vakantie.

Tegen negenen zijn we terug op het kamp en staat er iemand klaar met (weer) een drankje. Dan krijgen we 15 minuten om aan tafel te komen. We eten buiten en het ziet er heel aantrekkelijk uit.

Aan tafelHet eten is subliem. De chef komt bij elke gang vertellen wat er is geserveerd en we laten het ons uiteraard goed smaken. Het ziet er allemaal uit als een schilderijtje.

Dan is het echt tijd voor bed. Om 5 uur zal Kjell ons wekken voor de ochtenddrive. Om half 6 verzamelen.

1. Ans Deschan:
    10 oktober 2012
    Dag Lida en Lenie, wat een prachtige reis maken jullie. Heel leuk om de verslagen en foto''s te kunnen bekijken.
    Lida bedankt voor je sms bericht! Lenie ik begreep dat ook jij pas jarig bent geweest, gefeliciteerd!
    Ik hoef niet te zeggen geniet van de reis, want dat doen jullie al.
    Heel goede reis toegewenst.

Liefs
    Ans
  2. Sjoerdtje Bijkerk:
    11 oktober 2012
    Wat fantastisch. Het Afrika gevoel komt weer terug. Bedankt voor die mooie olifant. Prettige voortzetting van de reis.
  3. Jan en Thea Knijn:
    11 oktober 2012
    Leny en Lida, het is geweldig, ik krijg ook dat Afrika gevoel, prachtig die Big Five. hartelijke groetjes Jan en Thea
  4. Bep Straat:
    11 oktober 2012
    Lida en Leny,jullie maken een prachtige reis leuk om de verhalen te lezen en de foto's te bekijken hartelijke groet.Bep
  5. Louise en Jan:
    11 oktober 2012
    Op safari. Spannend hoor !
  6. Dinie:
    Hallo Leny en Lida,
    Als ik dit lees, denk ik aan de reis die we eind negentiger jaren maakten naar Afrika en het Krugerpark.
    Wat fantastisch voor julie en leuk om op de hoogte te blijven.
    Afgelopen maandag misten we je wel bij het koor. Willy en ik waren eerst maar samen voor de alten.
    Maar het is dan ook fijn als het lukt.
    Geniet lekker verder.

groetjes Dinie
  7. Peter en Ria:
    11 oktober 2012
    Wát een droomreis, wát een droomlocatie. Heerlijk dat we van afstand mogen meegenieten.
  8. Thea en andre hofstra:
    11 oktober 2012
    Nou ladies dat is toch fantastisch wij genieten weer helemaal met jullie mee. Wij vonden het heel bijzonder die beesten maar ook de lodges waar we zijn geweest waren super. En het eten ziet er goed uit.
    Geniet er maar lekker van en Leny alsnog gefeliciteerd hoor.
    Groetjes en we horen jullie weer.
    Thea en André
  9. Elsdeschan:
    Hallo Lenie en Lida
    Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken het ziet er spannend
    uit hoor.
    Ik hoop dat jullie ervan genieten,
    Lenie nog gefeliciteerd met je verjaardag en Lida nog gefeliciteerd
    met je jongste zus die 60 jaar werd.
    Leen is gisteren naar de pacemaker kontrole geweest en alles
    was oke. Zijn hart doet het voor 98% helemaal zelf .Dus dit is
    goed nieuws. Vanmiddag moet hij voor controle naar de cardioloog.
    Nou dit was even het laatste nieuws van ons.
    Ga lekker genieten jullie, we horen elkaar wel weer.
    Heel leuk om jullie te volgen.

Groetjes Leen en Els.
  10. Tini deschan:
    Hoi Leny en Lida

Geweldig wat een belevenissen allemaal. Geniet er maar goed van.
    Ik geniet met jullie verhalen mee.

Liefs
  11. Susette:
    12 oktober 2012
    Wat ziet het allemaal weer bekend uit, super he die luxe lodges met uitzichten waar je van gaat watertanden, ben benieuwd wat je allemaal nog gaat zien. En natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet ze nog en ik hoop dat het weer zo mooi blijft, gr. sus en eel
  12. Ger en Lia:
    13 oktober 2012
    Wat een prachtige reis en wat een belevenissen. Het is heel leuk om om via het world wide web met jullie mee te genieten. Groetjes.
  13. Greet le mair:
    14 oktober 2012
    Dag Lida en Leny,

Wat maken jullie een prachtige en luxe reis. Heerlijk lijkt mij dat.
    Maar wat is de "Big Five"?

gr.,
    Greet
  14. Rien:
    15 oktober 2012
    Hallo Leny en Lida
    Het ziet er allemaal even mooi uit.
    Ik geloof dat jullie de reis van jullie leven maken.
    Alleen het gekke is: Afrika heeft mij nog nooit getrokken. Ik denk dat mijn "liefde" voor dieren daar mee te maken heeft. Maar voor jullie is het te hopen dat het allemaal zo fantastisch blijft!
    Groetjes Rien