Langs de andere Main-oever

13 juni 2014 - Wertheim am Main, Duitsland

Vrijdag 13 juni 2014

Om half 11 staan Ria, Ina en ik klaar om met Riet, Tiek, Ton en Wim te gaan fietsen.

Vanaf de camping rijden we nu linksaf langs de Main, richting Homburg am Main. Ook dit fietspad loopt langs de rivier.

We stoppen voor een mooi plaatje. Tegen de berghelling groeien de druivenplanten.

Een mooi stukje Duitsland DSC04863

Tijd voor een plaatje en een praatjeWijn op de hellingen

Dan richting Lengfurt, waar we de Main oversteken om aan de andere kant weer richting Wertheim te gaan. Op de kaart staat het klooster van Triefenstein aangegeven. Maar dat hebben we niet gevonden. Wim is nog een zijweg ingereden, maar het pad nodigde niet uit voor fietstochtje ernaar toe. Ze zitten daar zeker niet op bezoek te wachten...

Dus verder met de oorspronkelijke route. Na enig zoeken vinden we die en dat leidt ons door het bos. Dat is wat anders dan over de gladde asfalt fietspaden die we tot nu toe hebben gereden. Maar het is wel heel mooi.

De klimmetjes kun je gerust een klim noemen. Op zeker moment wordt er meer bergop gelopen dan gefietst. Het is vooral hard werken. Omlaag is ook nog niet zo gemakkelijk. Het is vooral zaak niet te hard te gaan en niet te slippen op deze ondergrond. Een soort gravel.

We stoppen voor een picknick. En laten het ons goed smaken.

Riet en Tiek

Dan is het op naar Wertheim en vandaar terug naar de camping.

Onderweg worden er bij Norma nog wat boodschappen gedaan.

's Middags gaan Ina en ik nog even naar Wertheim Village, een outlet centre met sjieke merken. Dat is goed te merken aan de prijzen. We zijn er ook gauw klaar mee. Het is wel mooi aangelegd. Het ziet er een beetje uit als een pretpark, vonden wij.

Na het avondeten een belangrijk moment! Nederland speelt tegen Spanje. En wat voor een wedstrijd dat werd. Dat zal niet gauw worden vergeten. De wereldkampioen Spanje werd door de Nederlanders onttroond en dat geeft iedereen een bijzonder gevoel, na de finale in Zuid-Afrika. De wedstrijd is vandaag dan ook met een 5-1 overwinning geëindigd. Wim en Ton hadden hun tv

1. Lida straat:
    Hallo Leny,

Nou, nou en maar fietsen. Heerlijk hoor en volgens mij hebben jullie alleen maar mooi weer en gezellige mensen om je heen. Geniet lekker. Ik ben een fotoalbum over Friesland aan het maken.

Gr. Lida
  2. Kees en Ada:
    15 juni 2014
    Mooi dat jullie het zo treffen met het weer, nu hard werken en dan later maar weer extra rusten, nog een mooie verdere tocht.
    Fijne avond Ada
  3. Gre en Aad:
    15 juni 2014
    Hi Leny, fijn dat jullie het zo leuk hebben. We zagen nog een paar vrienden op je foto's. Doe je Harry en Greetje even de hartelijke groeten van ons?
    Jij ook de hartelijke groeten en geniet er van!
  4. Diederik Schadee:
    15 juni 2014
    Jullie fietsen toch allemaal met elektrische/motorische hulp? Met zo'n ding ga toch makkelijk "berregie op berregie af"?
    Of waren jullie lichamelijke accu's (bijna) leeg?
    Gekheid natuurlijk, prettige voortzetting.
    Groetjes

Diederik
  5. Louise en Jan:
    16 juni 2014
    Hoi Leny,
    Lekker fietsen in een prachtige omgeving, hapjes en drankjes op zijn tijd en een schitterende voetbalwedstrijd, wat wil een mens nog meer?
    Groetjes en genieten maar!

Louise en Jan
  6. Peter en Ria:
    19 juni 2014
    Wij volgen je nog hoor, klinkt lekker dat fietsen. Wij zitten in de bergen waar zelfs het lopen me al te zwaar wordt. Omdat we in een heel klein dorpje zitten (tien inwoners), hoog in de bergen, hebben we geen internet. Je krijgt dus weinig reacties, maar af en toe...

Geniet maar verder, doen wij ook.