Markbreit en Kitzingen

16 juni 2014 - Ochsenfurt, Duitsland

Maandag 16 juni 2014

Gisteren was een reisdag van Wertheim naar Frickenhausen.

Eerst maar even de luifels opzetten vanmorgen. Dan zien onze caravans er weer mooi compleet uit. Ina en ik vinden dat het wel geslaagd is.

Om 11 uur gaan we met een groepje fietsen.

DSC04947

Via de brug over de Main bij Ochsenfurt rijden we vandaag richting Marktbreit. Een mooi plaatsje met interessante gevels en uithangborden. Maar eerst toch even op het grote plein bij Burkhof koffie met (weer) wat lekkers. Jammer, de warme Apfelstrudel, die op het bord staat, is net op. Het bord wordt ook gauw weg gehaald door de ober.

DSC04951DSC04955DSC04957

DSC04958DSC04962DSC04963

En wie is er geboren in Marktbreit? Misschien herinner je het je nog....?

DSC04968DSC04969

DSC04973

We vervolgen onze weg richting Marktsteft en dan weer een brug over naar Kitzingen am Main. Er zijn leuke winkeltjes en Riet vindt een leuk bloesje. Staat haar mooi.

DSC04975DSC04977

Al deze plaatsjes langs de Main hebben een mooie, gerestaureerde binnenstad. Daarbuiten is het minder interessant.

We moeten dezelfde weg terug. Aan de andere kant van de Main is het minder prettig fietsen dan op dit fietspad. Wel kunnen we noggezellig even gaan zitten en iets eten en drinken. Een foto van 'Vier lustige Witwen' mag toch niet ontbreken?

Handig, komen we ook nog even langs de Aldi voor onze boodschappen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peter en Ria:
    28 juni 2014
    Hallo

We lopen natuurlijk verschrikkelijk achter met onze reactie, maar we proberen toch bij te blijven, het klinkt leuk allemaal.