8 oktober

8 oktober 2012 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Maandag 8 oktober

Onze zoektocht naar de Big Five is goed op weg. Welke dieren daartoe worden gerekend? De olifant, leeuw, buffel, luipaard en zwarte neushoorn. De leeuw, luipaard en olifant hebben we al gezien en kunnen fotograferen. De beelden van het luipaard moeten jullie maar bij me thuis komen bekijken. Het is heel moeilijk te zien op het filmpje. Wel als ik het aan kan wijzen. Maar ik zal het nu niet op de reisblog plaatsen. De buffel en zwarte neushoorn ontbreken nog.

We vertrekken 's morgens weer met goede hoop.

Volop impala's, allerlei vogels, een enkele zebra, springbok, giraffen en een kameleon, die door Kjell in het donker wordt gespot.

Wit met zwarte strepen of zwart met witte strepen

Maar we komen ook op het spoor van een vijftal buffels, die vredig hun weg zoeken naar de drinkplaats.

Ja hoor, daar zijn de buffelsDorst lessen

Na de ochtenddrive gaan we met Kjell, Mieke en Eric het nieuwe Naledi project bekijken, gelegen aan de Olifantsrivier. Een plaatje. Sinds augustus is het in bedrijf.

's Avonds is het wat rustig. Niet zo verwonderlijk, omdat de dieren zich gedekt houden vanwege de harde wind. Dan zoeken ze een beschut plekje op.

Morgen weer nieuwe kansen. Voor ons en de dieren.

We worden opgewacht met een drankje

1. Marcel:
    15 oktober 2012
    Helemaal super
  2. Peter en Ria:
    16 oktober 2012
    Het is niet persé nodig de 'Big Vife' te zien om het naar je zin te hebben. Uiteindelijk zijn alle dieren mooi en/of interessant. Ik kan me herinneren dat wij vanuit een Jeep een tijdlang aandachtig hebben zitten kijken naar een mestkever die een mestbal, drie keer zo groot als hijzelf, aan het verplaatsen was. oké, we hielden ook nog wel een oogje op de omgeving, want het zou toch zonde zijn om overstekende nijlpaarden over het hoofd te zien.
  3. Dinie:
    16 oktober 2012
    Wat een prachtige fotos. Het geeft een goed beeld van het park.

groetjes Dinie
  4. Kees en Ada:
    16 oktober 2012
    Fijn dat jullie zo genieten, vinden jullie ook dat het verslavend is, zoeken naar al die prachtige dieren. Spannend en verwonderend,dat je dat zomaar in het echt ziet.Veel plezier.liefs Ada.
  5. Rietje Snel:
    16 oktober 2012
    Dat was een geweldige viering van je verjaardag Leny.
    Iets om nooit meer te vergeten. Je krijgt de groeten van Fien van yoga. Ze loopt al weer aardig.