Richards Bay, havenstad

15 oktober 2012 - Richards Bay, Zuid-Afrika

Maandag 15 oktober

Sinds Leny uit het vliegtuig is gestapt, hoest ze. Het is heel erg vervelend voor haar en ze is ook schor. Nu we bij Mieke en Eric zijn, besluit ze toch maar even naar de huisarts te gaan. De huisarts constateert brochitus en ze krijgt medicijnen. Volgens hem moet ze nu snel opknappen.

We gaan shoppen in het winkelcentrum en lekker koffie drinken met gebak erbij.

In de namiddag gaan we naar het uitzichtspunt in de haven. Richards Bay is de belangrijkste haven op het zuidelijk halfrond en ligt aan de Indische Oceaan. In de uitkijktoren vind de portcontrol plaats. Ze regelen het in- en uiitvaren van de schepen. Helaas is het al wat schemerig. Moeilijk om heldere foto's te nemen.

Port ControlAan de Indische Oceaan

Eet smakelijk

Daarna nemen wij de vrijheid voor Mieke en Eric een lekkere risotto met zalm klaar te maken.

1. Ineke:
    17 oktober 2012
    Hallo L & L,
    Het is haast niet bij te houden die mooie verhalen van jullie (en dan komen er nog een paar weken....).
    Jullie hebben de goede weken gekozen om naar het zuidelijke halfrond af te reizen want het regent hier namelijk nogal veel!
    Krijg door de verhalen zelf ook weer herinneringen aan het prachtige Zuid Afrika en zou er zelf nu ook best even weer willen zijn.
    Heel veel plezier nog de komende weken.

Liefs,
    Ineke
  2. Louise en Jan:
    17 oktober 2012
    Erg leuk al die belevenissen die jullie meemaken.
    En fijn dat jullie ook de inwendige mens niet vergeten.
    Geniet ervan.
  3. Peter en Ria:
    19 oktober 2012
    Vonden Mieke en Eric de risotto lekker? Vast wel, altijd een leuke verrassing om niet zelf te hoeven koken. Snel opknappen hoor Leny!