Een zondag in Richards Bay

14 oktober 2012 - Richards Bay, Zuid-Afrika

Zondag 14 oktober

We logeren nu bij Mieke en Eric in hun mooie, gezellige huis met als adres 11 Strelitzia in Richards Bay. Bij ons is de strelizia beter bekend als de papegaaienbloem.

Even een inkijkje in de woonkamer: The lounge van Eric en Mieke

Veel wevernestjes in een boomOok de wevertjes hebben woonruimte nodig. Zij maken hun nestjes in de bomen bij het huis. Oppassen voor de wind. De wevertjes maken een slordig nestje, dat bij wat wind uit de boom waait. Dan moet je als wevermannetje weer opnieuw beginnen.

Wat sneu, het wevermannetje kan weer opnieuw beginnen een nestje te maken

Het 50plus optrekje, waar Mieke en Eric gaan wonen

Mieke en Eric gaan ook opnieuw beginnen in een 50plus woning. Ze hebben er nu de leeftijd voor, vinden ze.

Vandaag heeft Prince voor Mieke en Eric in de tuin gewerkt. Om 4 uur is hij klaar en we brengen hem naar zijn ouderlijk huis in Esikhaleni. Spreek uit: esjkeweni. We maken kennis met zijn ouders, broer Mandla, die ook soms bij Eric werkt. Prince zit nog op de middelbare school. Ook het zoontje van hun zus woont bij hen. Zij is op kostschool voor haar studie voor onderwijzeres.

Twee broers, die voor Eric werken, na schooltijd, Mandla en PrinceMoeder, vader en neefje van Prince

1. Ollie:
    17 oktober 2012
    Hoi Leny en Lida,

Na een paar dagen in Riga te zijn geweest moet ik veel van jullie verhalen inhalen, whow wat een avonturen en wat moeten jullie steeds vroeg op. Ze zouden de wilde dieren eigenlijk klok moeten laten kijken, zodat je gewoon een afspraakje met ze kan maken. (Of is dan het avontuur weg).
    We genieten thuis allemaal van jullie reisverslag, persoonlijk mis ik de foto''s waarop jullie op lachend staan te genieten. (en misschien een leeuw aaien of zo)
    Groeten uit de NOP
  2. Peter en Ria:
    19 oktober 2012
    Doordat jullie ook bij privéadressen logeren, krijgen jullie natuurlijk een veel beter inkijkje in het 'gewone' leven. Ik volg nog steeds met veel interesse hoor.
  3. Sietske:
    24 oktober 2012
    Wat een kunstige nestjes zo helemaal aan het uiteinde van een tak!
    Prachtig hoor, het vogeltje doet zijn naam eer aan.