2 september Naar Blommenslyst

2 september 2015 - Odense, Denemarken

Woensdag 2 september 2015

Naar Blommenslyst

Het duurt vanmorgen wel even voor we weg kunnen. De twee Jannen en ik gaan afrekenen bij Mette. Maar dat kan zomaar niet. Er moet heel wat informatie in de computer ingevoerd worden, voor er betaald kan worden. Ina en Fred wachten geduldig tot ik terug ben en dan word ik geholpen met de laatste dingen. En we zijn weer op pad.

De lucht is wit, grijs, blauw, heel donkergrijs, naar gelang of er een buitje komt of dat de zon schijnt.

We verlaten vandaag Jutland om naar het eiland Fyn te gaan. Fyn kennen we als Funen. We gaan richting Vejle, Kolding en dan richting Odense. Bij de overgang naar Fyn gaan we over een mooie brug, die de Lillebelt overspant. Blommenslyst is dan niet zo ver en we rijden de camping op. Blommenslyst lijkt een voorstadje van Odense.

We zijn welkom DSC07897 Entree met receptie DSC07898 Langs de weg staat de naam ook DSC07899

Jammer, het plaats zoeken is nogal rommelig. De voorrijders hebben toch echt hun best gedaan, maar het pakt anders uit. Renze en Bert brengen het 's avonds bij de bespreking in en hopelijk leert men ervan, zodat het op de volgende camping anders gaat.

We staan rond de vijver waar moeder eend en haar pulletjes rond zwemmen. Er zijn ook wat waterhoentjes en meerkoetjes. De waterlelies bloeien nog een beetje. Een leuke stek.

Rond de vijver DSC07904

Angelika, de camping eigenares, komt langs met de elektrameters. We hebben ook hier ieder onze eigen meter. Een aardige dame, met lief hoedje en een mandje aan haar arm. Ze is van oorsprong Duits sprekend, maar leerde goed Nederlands van de gasten. Ook spreekt ze Deens. Ze is heel creatief en dat is aan de plattegrond goed te zien. Ze maakt er prachtige, primitieve tekeningen van. Ze is kleurgevoelig, te zien aan de kleuren in het toiletgebouw. Kabouters e.d. zijn ook favoriet. Ik kom ze her en der tegen.

Zoek de sprookjesfiguren DSC07900

Fred en ik gaan de supermarkt Meny eens bekijken voor onze inkopen. Het water loopt je soms in de mond als je de lekkere producten ziet.

Bij de avondbespreking geeft de camping eigenares goede informatie op de haar eigen wijze.

's Avonds bakt Fred voor Ina en mij (en hemzelf) pizza in zijn lieve, kleine oventje.

Mmmmm DSC07902

P.s.

Een paar dagen later kom ik er in gesprek met Angelika achter, dat Meny wordt uitgesproken als menu. De Deense y = uu. Ze had geen idee waar ik het over had toen ik over deze supermarkt sprak als menie.)

1. De kassier:
    1 oktober 2015
    Het was een leuke binnenkomst aan de snelweg met een bijzondere zomerhoed (vrouw).Later op de dag leerde we haar kennen als een gastvrouw die haar gasten informatie wilde schenken en een beetje liefde. Altijd open stond voor een vraag. een warme openhartige campingleidster. Die haar klanten behartigde met een vriendelijke lach. .
  2. Ria:
    2 oktober 2015
    Ja, de y is een uu, dan is de taal ineens een stuk begrijpelijker. Leuke camping en waarschijnlijk ook voor gezinnen met kinderen leuk met al die kleuren en kabouters.